عراقچی: با وجود آمریکا امیدی به شورای امنیت نیست

اقتصادنیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 09:23
اقتصادنیوز: عراقچی تصریح کرد: آمریکا تمام قد پشت سر رژیم صهیونیستی قرار دارد و در همه جنایتش شریک است. در عملیات پریشب هم مشارکت آمریکایی‌ها برای ما کاملا روشن است.

 

 سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی در خصوص واکنش‌های بین‌المللی نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران گفت: ما از دیروز تاکنون به طور مرتب پیام‌ها و بیانیه‌های کشورهای مختلف را دریافت می‌کنیم. میزان محکومیتی که از سوی کشورهای مختلف چه در منطقه و چه در سطح بین الملل صورت گرفت قابل توجه است.

میزان محکومیت جهانی تجاوز رژیم صهیونیستی خیلی قابل توجه بود

وی افزود: ما از ژاپن، مالزی و اندونزی  تا در منطقه خودمان محکومیت داشتیم. همه کشورهای منطقه محکوم کردند. میزان محکومیت جهانی این عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی خیلی قابل توجه بود.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص اقدامات وزارت خارجه نسبت به این تجاوز آشکار گفت: دیشب نامه‌ای را برای دبیرکل سازمان ملل نوشتم و این تعرض و تهاجم علیه خاک ایران را محکوم کردیم و همین طور درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را داشتیم.

با وجود آمریکا امیدی به شورای امنیت نیست

وی تصریح کرد: گرچه امیدی نیست با وجود آمریکا و برخی کشورهای دیگر محصولی از شورای امنیت بیرون آید که در جهت کاهش تنش و جلوگیری از این جنایت رژیم صهیونیستی باشد، اما ما کار خودمان را انجام دادیم.  امیدواریم این جلسه به زودی برگزار شود.

عراقچی اظهار داشت: فرصت خوبی است هم خودمان و هم کشورهای دیگری که دغدغه امنیت منطقه را دارند بتوانند صحبت کنند و نگرانی‌های خودشان را ابراز کنند. 

وی افزود: تماس‌های دیگری هم با برخی سازمان‌های بین المللی داریم. ما وظیفه خودمان را در ثبت این تهاجم و پیگیری آن به لحاظ بین‌المللی انجام خواهیم داد. 

آمریکا تمام قد پشت سر رژیم صهیونیستی قرار دارد

وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر عدم نقش در این حمله گفت: یک حقیقت کاملا اثبات شده است که بدون آمریکا اسرائیل هیچ توانی در منطقه ندارد. همه جنایاتی که در غزه و لبنان انجام داده در همه اینها آمریکا شریک است. همه این‌ها با سلاح‌های آمریکایی و حمایت‌های سیاسی آمریکا انجام شده است.  

عراقچی تصریح کرد: آمریکا تمام قد پشت سر رژیم صهیونیستی قرار دارد و در همه جنایتش شریک است. در عملیات پریشب هم مشارکت آمریکایی‌ها برای ما کاملا روشن است. حداقل این است که یک کریدور فضایی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادند. همین طور تجهیزاتی که از قبل دادند به نوعی برای مشارکت در همین عملیات است.

وی ادامه داد: از نظر ما مشارکت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی و تنش آفرینی رژیم در منطقه کاملا آشکار است و آمریکا شریک مسئولیتی است که در این زمینه وجود دارد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.