غیبت بهترین مدافع میانی کنونی جهان؛ شکننده بی‌سالیبا

همشهری آنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 09:56
بهترین مدافع میانی کنونی جهان در بازی امشب آرسنال مقابل لیورپول حضور ندارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ آرسنال در بازی امشب غایبان زیادی دارد اما از همه بدتر، محرومیت سالیبا، بهترین مدافع میانی کنونی جهان است که به‌خاطر اخراج در بازی با بورنموث ۳بازی را از دست داده. ۲فصل پیش آرسنال بدون این مدافع فرانسوی قهرمانی لیگ را به منچسترسیتی داد. اخراج سالیبا، سومین کارت قرمز آرسنال در این فصل بود. مدافع فرانسوی از ابتدای فصل گذشته تا قبل از دریافت این کارت قرمز، در تک‌تک دقیقه‌ها آرسنال را در لیگ برتر همراهی کرده بود. از نخستین بازی که سالیبا سال۲۰۲۲برای آرسنال انجام داد، او فقط ۱۱بازی در لیگ را از دست داده و همه این غیبت‌ها هم به‌خاطر مصدومیت بوده. آرسنال با او ۷۴درصد بازی‌هایش را برده و بدون او ۴۵.۵درصد.

۲فصل پیش آرسنال با سالیبا داشت قهرمان می‌شد اما مصدومیت این مدافع همه‌چیز را به‌هم ریخت. مارس۲۰۲۳و پس از پیروزی ۳بر صفر مقابل فولام، آرسنال با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به من‌سیتی در صدر لیگ برتر آماده بود تا پس از سال۲۰۰۴دوباره به قهرمانی برسد. تا آن روز سالیبا در ۲۷بازی لیگ برتر در ترکیب اصلی کنار گابریل قرار گرفته بود. آن مصدومیت باعث شد او ۱۱بازی بعدی و آرسنال قهرمانی را از دست بدهد.

پیش از مصدومیت سالیبا نرخ گل‌های مورد انتظار دریافتی توپچی‌ها ۰.۹۸گل در هر بازی بود و پس از آن تبدیل به ۱.۴۳گل شد. تومیاسو، هولدینگ و کیویور هیچ‌کدام بازیکن این پست نشدند.

هیچ مدافع میانی در فصل گذشته به اندازه سالیبا(۲۱۳بار) مالکیت توپ را پس نگرفته. او حداقل ۳بار بیشتر از هر مدافع دیگری در کلین‌شیت‌های تیمش شرکت کرده (۱۸). سالیبا به‌طور میانگین بیش از ۷.۷مرتبه در ۹۰دقیقه مالکیت توپ را از حریفان پس می‌گیرد.

سالیبا ۳۴بازی در کنار گابریل انجام داد، ۳بازی با وایت و یک بازی با کیویور. فقط جیمز تارکوفسکی و جراد برانتویت دو نفره اورتون به اندازه سالیبا و گابریل در فصل ۲۴-۲۰۲۳(۳۴بازی) با هم بازی کردند.

از زمستان۲۰۱۹که آرتتا به جای امری سرمربی آرسنال شد، بازیکنان این تیم ۱۸بار اخراج شده‌اند و این تیم ۵کارت قرمز کمتر از اورتون و ولوز گرفته. چلسی و برایتون در این مدت ۱۱اخراجی داده‌اند.

آرسنال در بازی‌هایی که سالیبا را در اختیار نداشته، به‌طور میانگین ۰.۸گل دریافت کرده. آنها در غیاب این بازیکن دو برابر بیشتر گل می‌خورند؛ ۱.۶گل در هر بازی.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.