جورج گالووی: مرگ یحیی سنوار و سید حسن نصرالله را یک شهادت می‌دانم

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 06 آبان 1403 - 10:22
نماینده سابق پارلمان انگلیس تاکید کرد که او نیز همچون دیگر حامیان محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در جهان، مرگ رهبران حماس و حزب‌الله لبنان را یک شهادت می‌داند.

به گزارش ایسنا، «جورج گالووی»، سیاستمدار کهنه‌کار چپگرای انگلیسی و نماینده سابق مجلس عوام این کشور در مصاحبه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» انتشار یافت درباره «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که شاید به نظر برسد رژیم صهیونیستی این رهبران جنبش مقاومت علیه این رژیم را کشته اما مرگ آنها نه یک قتل بلکه به معنی واقعی کلمه یک شهادت در راه آرمان خود در ضمن مبارزه تا آخرین ثانیه بر سر این آرمان است.

گالووی در این اظهارات خود ابتدا درخصوص یحیی سنوار گفت که ممکن است به نظر برسد که این رهبر حماس به قتل رسیده اما در واقع مرگ او یک قتل نیست بلکه او همچون یک شهید جان خود را نثار کرده است.

گالووی که رهبر حزب کارگران انگلیس و نماینده سابق این حزب در مجلس عوام این کشور است، تاکید کرد که سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان هم به مقام عالی شهادت نائل آمده است.

گالووی در ماه فوریه گذشته در انتخابات میاندوره‌ای مجلس عوام انگلیس از منطقه روچدیل به پیروزی دست یافت اما بعدا در انتخابات سراسری این کرسی را از دست داد.

گالووی در مصاحبه منتشر شده خود در شبکه اجتماعی ایکس تصریح داشت: «شاید به نظر برسد که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس به قتل رسیده است. اما او در حالی جان خود را از دست داد که پوتین‌هایش را به پا، یونیفرم نظامی خود را به تن و اسلحه کلاشنیکوف خود را در دست و چفیه خود را به دور گردن داشت و بنا بر این او همانگونه که خودش آرزو داشت همچون یک شهید درگذشته است.»

سیاستمدار چپگرای انگلیسی که پیش‌ از این نیز مفسر شبکه‌های «راشا تودی»‌ و «پرس تی وی» بوده از اسرائیلی‌ها به عنوان «مستعمره‌ نشین‌ها» یاد کرد.

او اظهار کرد: «با مشاهده جشن گرفتن‌های مستعمره نشینان در سواحل تل‌آویو ظاهرا آنها تصور می‌کنند که با این اتفاق به یک پیروزی بزرگ دست یافته‌اند. این بسیار احمقانه است. چیزی که پیروزی است نائل آمدن سید حسن نصرالله به شهادت است. هر کسی که تصور کرد که با این ترور، مقاومت در لبنان ضعیف‌تر شده حالا می‌داند که این فکر چقدر احمقانه است.»

گالووی ادامه داد: «حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ ضربه شدیدی وارد کرد اما الان اسرائیل حتی دارد ضربه‌ای بسیار بزرگتر از آن سال را از سمت مقامت اسلامی لبنان که بسیار قدرتمندتر از سال ۲۰۰۶ است دریافت می‌کند. بنا بر این هر کسی که تصور کند کشتن رهبران به معنی کشتن مقاومت است نشان می‌دهد که اصلا مقاومت را نمی‌شناسد.»

به نوشته روزنامه تلگراف گالووی زمانی که به عنوان نماینده پارلمان انگلیس از منطقه روچدیل در ماه مارس انتخاب شد حملات رژیم صهیونیستی به غزه را قابل مقایسه با اقدامات نازی‌ها در زمان هولوکاست دانست.

او در آن زمان گفت: «اگر من در انتخاباتی میاندوره‌ای در سال‌های ۱۹۴۰ یا ۱۹۴۱ شرکت کرده بودم آیا در آن زمان کسی من را به خاطر محوریت دادنم به جنایت هولوکاست در مبارزات انتخاباتی‌ام محکوم می‌کرد؟»

او ادامه داد: «فلسطینی‌ها قربانی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی هستند» و «مردم غزه باعث انتخاب من شده‌اند.»

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.