معافیت موقت این دسته از جوانان از سربازی | اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی در این باره

همشهری آنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 10:44
اعلام دیرهنگام نتایج کنکور باعث شد که برای بسیاری از فارغ‌التحصیلان مدارس، پیامک دعوت به سربازی از سوی سازمان نظام وظیفه برود و همین باعث شد که بسیاری از پسرانی که منتظر پاسخ کنکور بودند، دچار استرس شوند که آیا باید خود را به نظام وظیفه معرفی کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشریح کرده است.در این اطلاعیه آمده با توجه ‌به تأخیر در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شرایط و ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی را گذاشته‌ایم که افراد زیر شامل آن هستند:

*مشمولان غیرغایبی که دیپلم خود را در سال‌1402 اخذ کرده و در نیمسال اول 1403(مهرماه) در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شدند و شروع به تحصیل‌کرده‌اند.

*مشمولانی که از طریق شرکت در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند و در نیمسال‌دوم 1403(بهمن‌ماه) در دانشگاه و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده‌اند.

*مشمولان پذیرفته‌شده نیمسال‌دوم سال تحصیلی دارای برگ اعزام بدون غیبت ماه‌های آبان و آذر و بعد از آن.

این افراد چگونه معافیت خود را اعلام کنند؟

-با ارائه نامه قبولی دانشگاه نسبت به تمدید موعد اعزام خود با عنوان پذیرش در دانشگاه‌ها تا تاریخ یکم اسفندماه اقدام و در نیمسال دوم درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند.

-نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی اقدام کنند و پس از ثبت‌توجیه غیبت یا توجیه عدم‌صدور از طریق دفاتر پلیس +‌10از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند.

-مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانیwww.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.