گلزن لالیگایی با استقلال وارد مذاکره شد

گسترش نیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 10:47
روزهای تیره و تار هواداران استقلال ادامه دارد و این بار شکست برابر خیبر خرم آباد، کام آبی ها را تلخ کرد. روند افتضاح نایب قهرمان فصل گذشته، بسیاری از دوست داران باشگاه استقلال را به کلی مایوس کرده است و حالا آن ها به دنبال مقصر اصلی هستند. کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که اسکواد تیم محبوب پایتخت به شدت نامتوازن است و نیاز به ترمیم و تقویت دارد.

گسترش نیوز - سهیل مافی: آبی های تهرانی در نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور، مهمان تیم خیبر خرم آباد بود. بازی به شدت تحت تاثیر پیش از بازی و اشتباه تیم رسانه ای باشگاه استقلال در درج پوستر مسابقه قرار داشت. دیگر نکته مهم بازی، به اولین حضور پیتسو موسیمانه روی نیمکت آبی ها مربوط می شود که حساسیت های بازی را مضاعف ساخته بود.

موسیمانه در مراسم معارفه خود وعده هایی به هواداران استقلال داد و از احیای این تیم بحران زده در ادامه فصل سخن گفت. موسیمانه با توجه به مصدومیت مهرداد محمدی در بازی آسیایی برابر النصر، از آرمان رمضانی در نوک خط حمله استفاده کرد و بلانکو را روی نیمکت نشاند. نیمکت نشینی گائل کاکوتا نیز در نوع خود جالب بود و نقدهایی را پس از بازی به همراه داشت.

تیم میزبان بازی را خیلی بهتر از استقلال آغاز کرد و فرصت های خوبی روی دروازه حسین حسینی به وجود آورد. آبی پوشان عملکرد بسیار ضعیفی در نیمه اول داشتند و از نظر روحی و روانی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند. این موضوع کاملا مشهود بود و به نتایج مسابقات قبل مربوط می‌شد. میراث نکونام در استقلال به حدی بد و شرم آور است که حالا ذره ای از انگیزه و خودباوری در وجود بازیکنان استقلال دیده نمی شود. آبی ها حتی در تقابل با تیم تازه لیگ برتری شده خیبر نیز استرس داشتند و کوهی از اشتباهات فردی را از خود برجای گذاشتند.

مهرداد قنبری در دقیقه ۱۰ موفق شد اولین گل خیبر خرم آباد را به ثمر برساند تا شوک اول به این ترتیب به استقلالی ها وارد شود. حسینی و رضاییان به عنوان بازیکنان باتجربه استقلال، روی این گل عجیب مقصر بودند و بر سر سایر بازیکنان فریاد می کشیدند!

در ادامه بازی همچنان شاهد ناتوانی عناصر هجومی استقلال در تهدید و گلزنی بودیم و حتی خیبر این شانس را داشت که در همان نیمه اول گل دوم را به ثمر برساند. میلاد زکی پور در دقیقه ۲۳ بازی مصدوم شد و جای خود را به ابوالفضل جلالی داد. تلاش های بازیکنان استقلال در ادامه بی نتیجه بود تا خیبری ها در نیمه اول پیروز شوند و با روحیه عالی به رختکن بروند. روند بازی نشان می داد که سعید دقیقی به خوبی استقلال را آنالیز کرده و از نقاط ضعف آبی ها باخبر است.

خط دفاعی استقلال یک روز کابوس وار دیگر را سپری کرد و نمایش اسفناک محمدحسین مرادمند و سامان فلاح در قلب دفاع استفلال، صدای تماشاگران را درآورد. مرادمند به عنوان رهبر خط دفاعی بسیار ضعیف عمل کرد و صلابت گذشته را نداشت تا حسینی بارها و بارها به زحمت بیفتد. در نیمه دوم آبی پوشان آهنگ تهاجمی به خود گرفته و یکپارچه حمله شدند تا حساب کار را به تساوی بکشانند و در ادامه موفق به این امر نیز شدند.

 رامین رضاییان بار دیگر روی یک فرصت طلبی گلزنی کرد و سانتر خوب کاکوتا را وارد دروازه خیبر کرد. آبی ها که با این گل امیدوار به کامبک شده بودند، بار دیگر روی یک ضربه کرنر لغرش کردند و دروازه خود را باز شده دیدند. مسعود محبی در دقیقه ۵۹ گل برتری میزبان را به ثمر رساند تا آب سردی روی پیکر داغ بازیکنان استقلال بریزد.

موسیمانه برای جبران نتیجه عجیب در خرم آباد، دست به تغییراتی زد اما تعویض های او جواب ندادند و در واپسین لحظات بازی گل سوم نیز وارد دروازه استقلال شد تا پس از ذوب آهن، خیبر نیز تیم محبوب و پرافتخار پایتخت را سه تایی کند. محسن سفید چغایی، تیر خلاص را به استقلال زد تا ۳ امتیاز شیرین این بازی خانگی به حساب خیبر خرم آباد واریز شود.

پیتسو موسیمانه در کنفرانس خبری پس از بازی و در حالی که به شدت ناراحت و عصبی بود، گفت: «پس از این شکست چه چیزی می‌توانم بگویم؟ تیم من به لحاظ روحی و روانی خوب نیست! هیچ وقت ندیده بودم تیمی اینقدر پایین باشد. شاید برخی از بازیکنان نمی‌دانند چه اسم بزرگی روی پیراهن تیم‌شان هست. اسم بزرگ نباید سبک بازی بازیکنانش این‌گونه باشد. من از نمایشی که دیدم خیلی ناراحت هستم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم و بگویم فقط دو جلسه تمرین با تیم داشتم.»

طبق نظر اکثر مفسران فوتبال کشور، نکونام با همراهی تیم مدیریتی باشگاه، تیم نامتوازنی برای استقلال بستند. به نحوی که استقلال در برخی پست ها دارای چند بازیکن شاخص است اما در برخی پست ها حتی از داشتن یک بازیکن کارآمد نیز بی بهره به نظر می رسد. همانطور که اکثریت پیشکسوتان باشگاه و همینطور هواداران استقلال در گذشته نیز عنوان کرده بودند، تیم موسیمانه نیاز به یک فوروارد جدید دارد. یک بازیکن گلزن و تاثیرگذار که یک سر و گردن از بازیکنان متوسطی نظیر بلانکو و رمضانی در سطح بالاتری قرار داشته باشد.

سکاندار جدید باشگاه استقلال پس از امضای قرارداد با این تیم، از مدیران باشگاه خواست که یک مهاجم خارجی با توانایی گلزنی بالا را جذب کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که مدیران استقلال به موسیمانه اعلام کرده‌اند که امکان انجام این درخواست را تا نیم فصل ندارند؛ زیرا سقف بودجه امکان جذب یک مهاجم در نیم فصل را برای تیم آبی‌ها فراهم نمی‌کند.

جذب فوروارد جدید در پنجره نقل و انتقالات زمستانی قطعی به نظر می رسد و برای این منظور چندین گزینه از همین حالا مطرح است. در گذشته گزینه هایی مانند آیزاک ساکسس در رادار استقلال قرار داشتند که بستر لازم برای دستیابی به هدف مورد نظر مهیا نشد. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که حالا مسئولان استقلال دست روی یک گزینه ویژه گذاشته اند و باب مذاکره را با وی باز کردند.

ویسام بن یدر که سابقه بازی در باشگاه هایی نظیر موناکو، سویا و تولوز را در کارنامه دارد، گزینه جدید باشگاه استقلال محسوب می شود. ترانسفرمارکت ارزش این بازیکن باتجربه را ۴ میلیون یورو برآورد کرده که این موضوع می تواند کار انتقال وی به استقلال را دشوار سازد اما در صورت آبی پوش شدن بن یدر، مشکل گلزنی آبی ها به احتمال قوی رفع خواهد شد. موسیمانه نظر مساعدی روی بن یدر دارد و در لیست گزینه های او قرار گرفته است.

ویسام-بن-یدر

بن-یدر

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

نظر خود را درباره آخرین شرایط باشگاه استقلال و بهترین گزینه برای خط حمله این تیم در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

کدخبر: 339102 سهیل مافی

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.