با جدایی از آکادمی شباب الاهلی/ جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران معارفه شد!

ورزش سه یکشنبه 06 آبان 1403 - 11:05
روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی پیرامون حضور یک لژیونر 16 ساله ایرانی در لیگ بزرگسالان امارات منتشر شد.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ امارات از گذشته تا به حالا محل حضور بازیکنان جوان و باتجربه ایرانی بوده و به جز یک مقطع چند ساله که به دلیل تغییر نام لیگ این کشور، بازیکنان ایرانی ترجیح دادند راهی این کشور نشوند، همیشه این لیگ یکی از مقاصد جذاب برای فوتبالیست‌های ایران بوده است.

در سال‌های گذشته احمد نوراللهی اولین بازیکنی بود که چراغ را روشن کرد و با ترک اردوی پرسپولیس و امضای قراردادی بزرگ با شباب الاهلی امارات، به لیگ ادنوک پیوست. این هافبک دفاعی موفق شد با الاهلی قهرمانی لیگ امارات را هم به دست بیاورد و در ادامه تیم خود را تغییر داده و به الوحده بپیوندد، جایی که حالا به یکی از کاپیتان‌های این تیم تبدیل شده است.

سال گذشته اما شباب الاهلی دست به کار بزرگتری زد و دو بازیکن سرشناس تیم ملی ایران را به خدمت گرفت. سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون، دو بازیکنی بودند که از لیگ دانمارک و ایتالیا در تور الاهلی افتادند و به استادیوم شیخ راشد دبی رفتند، جایی که ساعاتی پیش از تمرین تیم بزرگسالان، یک بازیکن ایرانی دیگر در تیم آکادمی شباب حضور داشت.

2100980

او اشکان فیاض‌پور است که در سال‌های گذشته رویای فوتبالیست‌شدن را از طریق آکادمی شباب الاهلی پیش برده و بعد از درخشش در رده جوانان این تیم، نظر تیم گاردنز یونایتد امارات را متوجه خود دیده اما جالب است بدانید که او پیشنهاد تیم بزرگسالان این تیم را گرفته تا در 16 سالگی به جمع انبوه بازیکنان ایرانی بپیوندد که در سطح بزرگسالان امارات کار خود را دنبال می‌کنند.

گاردنز یونایتد البته تیم لیگ دسته اولی است اما به هر حال حضور فیاض‌پور جوان در این تیم، نکته بسیار جالب و مهمی به‌شمار می‌رود و فوتبال ایران را امیدوار به ظهور یک هافبک تهاجمی دیگر کرده است. این بازیکن همچنین چند بازی در تیم بزرگسالان گاردنز انجام داده و با شروع فصل جدید امیدوار است که نقش خود را در این تیم ایفا کند.

2100981

لیگ امارات البته شهریار مغانلو، سامان قدوس و مهدی قایدی را هم از فوتبال ایران در ترکیب خود می‌بیند و همچنین مهدی مهدوی‌کیا نیز به عنوان مربی در این لیگ فعالیت دارد تا به این شکل چهره‌های مختلفی از ایران رویاهای خود را در ادنوک دنبال کنند.

این در حالی است که فرهاد مجیدی هم که اغلب در امارات حضور دارد، در چند ماه گذشته پیشنهادات مختلفی برای بازگشت به این لیگ در اختیار داشت و شاید او نیز به زودی به جمع انبوه ایرانیان لیگ امارات ملحق شود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.