با دندان شکسته به مدال طلا رسیدم/هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی است

خبرگزاری مهر یکشنبه 06 آبان 1403 - 11:33
دارنده مدال‌های طلای جوانان و امیدهای جهان گفت:اصلی‌ترین هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی و حضور در مسابقات جهانی کرواسی ۲۰۲۵ است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان با کسب ۳ مدال طلا و ۴ مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی جهان به پایان رسید. فردین هدایتی یکی از پدیده‌های این دوره از مسابقات بود که در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم توانست با شکست دیمیتریو بابوریکو از روسیه مدال خوش رنگ طلا را از آن خود کند. هدایتی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر موحامت باکیر از ترکیه را مغلوب کرد.

او در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۴ میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر پاول هلینچوک از بلاروس را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر کوپانی لازلو از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت و با شکست حریف روسی خود در این مرحله به نشان خوش رنگ طلا رسید.

هدایتی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی بزرگسالان مسیری سختی را در پیش روی خود دارد چرا که علی اکبر یوسفی و امین میرزازاده رقیبان داخلی او به حساب می‌آیند که این موضوع می‌تواند جذابیت این وزن را دوچندان کند.

فردین هدایتی پس از کسب مدال طلای مسابقات زیر ۲۳ سال آلبانی در گفت و گو با مهر گفت: خدا را شکر مسابقات امیدهای جهان از سطح کیفی بالایی برخوردار است. من در این مسابقات با حریف‌های جدی رده سنی پنج دور کشتی گرفتم. خدا را شکر تونستم با اختلاف زیاد حریفان را شکست دهم. ما تمرینات خوبی پشت سر گذاشته بودیم و به لطف خدا و دعای مردم به خوش رنگ‌ترین مدال رسیدم.

وی در مورد مصدومیتش در روز نخست مسابقات عنوان کرد: در اولین مسابقه ضربه محکمی به فک و دندانم وارد شد طوری که دو تا از دندان‌هایم در جریان مسابقه شکست و با درد عجیبی کشتی گرفتم. درد خیلی عجیبی را تحمل کردم و همزمان به خاطر ضربه شدیدی که وارد شد سر و فک‌ام هم درد گرفته بود اما خدا را شکر تحمل کردم و توانستم کشتی‌های خوبی گرفتم.

دارنده مدال‌های طلای جوانان و امیدهای جهان در ادامه تأکید کرد: همه هدف من رسیدن به طلای المپیک است و برای آن شبانه‌روز تلاش می‌کنم. مسابقات جهانی کرواسی ۲۰۲۵ پیش رو ماست و من برای رسیدن به دوبنده تیم ملی و کسب مدال در آن مسابقات از همین حالا باید تلاش کنم.

هدایتی در واکنش به این سوال که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید با امین میرزازاده رقابت کند، گفت: به هر حال کشتی شرایط خاص خودش را دارد. من و امین خارج از تشک کشتی مثل دو تا دوست هستیم، اما در کنار آن باید تلاش کنم که یک رقابت جذاب و خوب با هم داشته باشیم. قطعاً در این رقابت هر کشتی‌گیری که کمتر اشتباه کند و لایق پوشیدن دوبنده تیم ملی باشد به آن می‌رسد. من همه تلاشم را می‌کنم که در وهله اول رقابت جذابی با امین داشته باشم و پس از آن بتوانم به دوبنده تیم ملی برسم.

وی در مورد شرایط مصدومیتش گفت: دو شب اول خیلی درد داشتم طوری که در مسابقات بعدی با درد دندان کشتی گرفتم. اما الان شرایطم کمی بهتر شده و باید دو دندان شکسته‌ام را ترمیم کنم. به هر حال مصدومیت جزئی از ورزش است و در کشتی این اتفاقات خیلی طبیعی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.