تشکیل ۳۰۲ پرونده فرار مالیاتی و دستگیری ۳۰۶ متهم طی ۷ ماه

مشرق نیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 11:40
رئیس پلیس امنیت اقتصادی از تشکیل ۳۰۲ پرونده فرار مالیاتی و دستگیری ۳۰۶ متهم طی ۷ ماه امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد این نهاد در راستای ایجاد امنیت در فضای اقتصادی کشور پرداخت.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک پلیس امنیت اقتصادی با مجموعه‌های دولتی و خصوصی، از جمله سازمان مالیاتی و گمرک، گفت: هدف اصلی ما ایجاد فعالیت سالم در فرآیند اقتصاد و تجارت است.

رحیمی در ادامه به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در حوزه فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در ۷ ماهه نخست سال جاری، ۲۰۲ پرونده فرار مالیاتی تشکیل شده است که بسیاری از آنها نتیجه همکاری پلیس و سازمان مالیاتی بوده و بالغ بر ۳.۵ هزار میلیارد تومان از این افراد به خزانه دولت بازگردانده شده است.

وی افزود: همچنین ۳۰۶ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند و این اقدامات ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به دیگر جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: در ۷ ماهه اول سال، ۶۷۳ پرونده در حوزه اخلال در نظام اقتصادی تشکیل شده است و وجوهی که از این پرونده‌ها به خزانه دولت برگشت داده شده، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده و ۹۸۴ متهم نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

رحیمی به پرونده‌های زمین‌خواری نیز اشاره کرد و گفت: ما ۹۸۰ پرونده در این حوزه تشکیل داده‌ایم که ارزش زمین‌های تصرف شده بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است. همچنین در حوزه پولشویی، ۶۱ پرونده تشکیل شده که ارزش وجوه این تخلفات بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون ۱۰۰ متهم دستگیر شده‌اند.

وی در خصوص تسهیلات غیرمجاز بانکی نیز افزود: در ۷ ماهه اول، ۸۱ پرونده در این زمینه تشکیل شده و ۱۲۳ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی تأکید کرد که پلیس امنیت اقتصادی به مبارزه با تمامی انواع جرایم اقتصادی به‌ویژه در حوزه قاچاق و گمرکی ادامه خواهد داد و ضمن حمایت از فعالیت‌های قانونی و سالم اقتصادی، با تخلفات به‌طور جدی برخورد خواهد کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.