واکنش کوبا به تجاوز نظامی اسرائیل به ایران

خبرآنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 11:48
وزیر امور خارجه کوبا تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به ایران تحت حمایت همه‌جانبه آمریکا که موجب «تشدید خطرناک درگیری‌ها در خاورمیانه با پیامدهای جبران‌ناپذیر است» را محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حمله اخیر اسرائیل به ایران که تشدید [دور] جدید و خطرناک درگیری کنونی در خاورمیانه است را محکوم می‌کنیم.

به نقل از ایرنا رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا افزود: این اقدامات اسرائیل که از حمایت سیاسی، لجستیکی و نظامی آمریکا برخوردار است، می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری برای منطقه داشته باشد.

در ادامه واکنش‌های کشورهای آمریکای لاتین، دولت نیکاراگوئه نیز تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و این حملات را «غیرقابل توجیه» توصیف کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران و سوریه را محکوم کرد و این رژیم را یک رژیم یاغی خواند که باید هرچه سریع‌تر توسط جامعه جهانی متوقف شود.

دولت برزیل نیز با ابراز «نگرانی» نسبت به «حملات هوایی اسرائیل به خاک ایران»، «تشدید درگیری‌ها» را محکوم و بر ضرورت برقراری «آتش‌بس گسترده در سراسر خاورمیانه» تاکید کرد.

 روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

311311

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.