درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت

عصر ایران یکشنبه 06 آبان 1403 - 12:26
معاون بین‌الملل وزارت خارجه گفت: با توجه به پیامد‌های تجاوزات مداوم و سیستماتیک رژیم اسرائیل، ایران از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد که موضع قاطعی بگیرند و اقدامات رژیم صهیونیستی را قویا و به‌طور صریح محکوم کنند.
کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بخش‌هایی از نامه سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت به دنبال حملات اخیر رژیم صهیونیستی به ایران را در صفحه اجتماعی ایکس به شرح زیر منتشر کرد: «در حالی که سامانه پدافند هوایی ایران اکثر موشک‌ها را رهگیری کرد، چهار افسر ارتش ایران در حالی که شجاعانه جان خود را برای دفاع و پاسداری از امنیت ملی کشور خود فدا کردند، به شهادت رسیدند.
 
به گزارش مهر، جمهوری اسلامی ایران این تجاوزات عمدی رژیم صهیونیستی را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند. حملات غیرقانونی رژیم اسرائیل، ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، به ویژه بند ۴ ماده ۲ است.
 
اقدامات رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه می‌شود. جمهوری اسلامی ایران در راستای رعایت اصول مندرج در منشور ملل متحد و بر اساس حقوق بین‌الملل، حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه در زمان مناسب محفوظ می‌دارد. با توجه به پیامد‌های تجاوزات مداوم و سیستماتیک رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد که موضع قاطعی اتخاذ کنند و رژیم اسرائیل را به دلیل ارتکاب این اقدامات تجاوزکارانه قویاً و بطور صریح محکوم کنند.
 
جمهوری اسلامی ایران از رئیس شورای امنیت درخواست می‌کند که برای رسیدگی به این نقض شدید و اقدامات غیرقانونی و اطمینان از پاسخگو کردن این رژیم جنایتکار، نشست فوری تشکیل دهد.»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.