پاسخ هوش مصنوعی/ رونالدو یا مسی؟ کدامیک زودتر به هزار گل زده می‌رسد؟

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 06 آبان 1403 - 14:51
در شرایطی که دو فوق ستاره فوتبال جهان به ثبت هزار گل زده نزدیک‌اند، هوش مصنوعی پاسخ داد کدام‌یک از این دو زودتر به این مهم دست خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دو گلزن برتر تاریخ فوتبالند اما هیچکدام هنوز به رکورد هزار گل در دوران حرفه‌ای‌شان نرسیده‌اند. یک هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده است که چقدر طول می‌کشد این دو ستاره به رکورد ۱۰۰۰ گل زده برسند. این دو فوق ستاره فوتبال جهان در دو دهه اخیر، هواداران را مجذوب خود کرده‌اند و اکثر رکوردهای گلزنی را در اختیار دارند. اکنون هواداران مشتاقند ببینند چه کسی زودتر به رکورد هزار گل زده می‌رسد.

در اوایل دهه ۲۰۰۰، قبل از اینکه مسی و رونالدویی در فوتبال دیده شوند، بنا بر منابع رسمی فیفا، جوزف بیکان مهاجم اتریشی-‌چک که بین سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۵ توانسته بود ۸۰۵ گل به ثمر رساند، به عنوان بهترین گلزن تاریخ شناخته می‌شد. این رکورد را در ادامه رونالدو و مسی شکستند. کریستیانو رونالدو اکنون ۹۰۷ گل برای باشگاه‌های اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و النصر و تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده است. از سوی دیگر لیونل مسی ۸۴۹ گل در تیم ملی آرژانتین و تیم‌های باشگاهی بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و اینترمیامی ثبت کرده است.

مسیر رونالدو برای رسیدن به ۱۰۰۰ گل

رونالدو در حال حاضر ۹۳ گل می‌خواهد تا به رکورد ۱۰۰۰ گل برسد. با توجه به اینکه میانگین گلزنی او در النصر ۰.۹۱ گل در هر بازی است، هوش مصنوعی پیش‌بینی کرد که او برای رسیدن به این نقطه به ۱۰۲ بازی دیگر نیاز دارد. بر این اساس او می‌تواند طی دو تا سه فصل دیگر به این موفقیت دست یابد. در آن زمان رونالدو حدودا ۴۲ یا ۴۳ ساله می‌شود.

مسیر مسی برای رسیدن به ۱۰۰۰ گل

با استفاده از همین محاسبات، هوش مصنوعی پیش‌بینی کرد که مسی برای رسیدن به این نقطه عطف به ۱۶۴ بازی دیگر نیاز دارد. میانگین گلزنی ستاره آرژانتینی در اینترمیامی ۰.۹۲ گل در هر بازی است. بنا بر برآوردهای این هوش مصنوعی، رونالدو زودتر از لیونل مسی به این رکورد خواهد رسید ولی وقتی مسی به رکورد هزار گل زده برسد، حدود ۴۰ یا ۴۱ سال خواهد داشت که جوان‌تر از رونالدو خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.