۷۰ هزار نیروی آموزش‌دیده در خط بحران

صدا و سیما یکشنبه 06 آبان 1403 - 15:12

۷۰ هزار نیروی آموزش‌دیده در خط بحران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پیرحسین کولیوند در آیین رونمایی و کارگاه توجیهی نظام عملیاتی گفت: این برنامه شامل آموزش‌های همگانی، شناسایی تهدیدات و آمادگی استان‌های معین تهران برای امدادرسانی است.

رئیس هلال احمر افزود: در این راستا آموزش‌های همگانی و تخصصی در دستور کار قرار گرفته است. این که بدانیم در موقع بحران باید چه اقدامی انجام داد، مهم‌ترین رکن آموزش است.

وی گفت: در گام نخست، خطر‌ها شناسایی شده و برای پاسخگویی به خطرات و بحران‌ها برنامه‌های مختلف داریم. بی شک یکی از مهم‌ترین بحران‌ها که احتمال وقوع آن متصور بود، زلزله تهران است. بر همین اساس، برنامه پاسخ جمعیت تدوین و استان‌های معین تهران مشخص شده‌اند و در تلاش هستیم تا تهران را به استان‌های معین معرفی کنیم.

کولیوند افزود: در حال تمرین نحوه ایجاد اسکان اضطراری، امدادرسانی و ارائه کمک‌های بهداشتی هستیم. این روند با جدیت در دستور کار هلال احمر است.

وی گفت: ۷۰ هزار نیروی امدادگر هلال احمر امروز آموزش تخصصی دیده‌اند تا در موقع بحران در کمترین زمان ممکن پای کار باشند. نمونه این عملکرد سریع را می‌توان در کمک رسانی به مجروحین انفجار‌های لبنان مشاهده کرد. امروز تهدید‌های نوترکیب در کمین ما هستند و باید برای مقابله با این خطرات آماده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هوشمندسازی در ماموریت‌های هلال احمر کلید خورده و رصد و داده کاوی در این زمینه فعال شده است. همچنین پیشگیری به عنوان یک رکن اساسی در پدافند غیرعامل در دستور کار است تا خسارت‌ها به حداقل برسد. باید سطح تاب آوری ارتقا یابد و این امر از طریق تمرین و مانور ممکن است.

وی افزود: باید مخاطرات را شناخت و سپس به دنبال پیشگیری و راه‌های کاهش تلفات رفت. تفاهم نامه‌های متعددی با سایر دستگاه‌ها امضا شده تا بتوان با استفاده از داده‌های آنها برای خطرات احتمالی راهکار داشته باشیم. ما خدمتگزار مردم هستیم و باید در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.