عراقچی: ایران در زمان مقتضی پاسخ اسرائیل را خواهد داد

همشهری آنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 16:07
وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد که حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این رژیم محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهند داد.

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تسنیم، از برگزاری جلسه این کمیسیون بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور عباس عراقچی وزیر امور خارجه، خبر داد.

وی افزود: در این جلسه، آقای عراقچی گزارشی از آخرین وضعیت تحولات منطقه، از جمله مقاومت و شرارت‌های رژیم صهیونیستی و سفرهای اخیر خود به برخی کشورهای منطقه ارائه داد.

رضایی به نقل از عراقچی گفت: «رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق 2 ضربه شدیدی خورد و 90 درصد موشک‌ها به هدف اصابت کرد، اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند.» او همچنین به تلاش برای هماهنگی میان میدان و دیپلماسی برای مقابله با شرارت‌های صهیونیستی اشاره کرد و هدف سفرهای منطقه‌ای خود را ایجاد بازدارندگی سیاسی عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آقای عراقچی همچنین به وضعیت روحیه رزمندگان مقاومت اشاره کرد و گفت که مقاومت ضرباتی خورده اما در حال بازسازی است. حزب‌الله پایگاه مردمی دارد و از بین رفتنی نیست. او افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم. خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم و برای هر جنگی آماده هستیم.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه همچنین حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشور را محکوم کرد و تأکید کرد که حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این رژیم محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهند داد.

رضایی با بیان اینکه عراقچی گزارشی از سفر اخیر خود به اجلاس بریکس و کازان روسیه نیز ارائه داد و گفت: یکی از تصمیمات بسیار درست دولت شهید رئیسی و وزارت خارجه در دوران شهید امیر عبداللهیان، عضویت ایران در بریکس بود. در اجلاس اخیر بریکس تصمیم گرفته شد که کشورهای متقاضی به عنوان شریک پذیرفته شوند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.