۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان افزایش حقوق برای بازنشستگان از این تاریخ/ اعلام جزییات

خبرآنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 16:29
مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و زمان واریز آن برای بازنشستگان مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که تصور می‌شد بازنشستگان کشوری طبق وعده‌ها تا پایان آبان ۱۴۰۳ تمامی طلب خود بابت اعمال اجرای ۴۰ درصد متناسب‌سازی را دریافت کنند، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری زمان اتمام اجرای محله اول متناسب‌سازی را پایان سال اعلام کرده است.

اقتصادآنلاین نوشت: پیشتر فضل‌الله رنجبر عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرده بود که مقرر شده تا پایان آبان‌ماه بر مبنای احکام صادر شده، حقوق مربوطه واریز شود.

زمان دقیق اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را مشخص کرده است. فیضی‌نژاد تأکید کرده که بازنشستگان کشوری تاکنون ۶ میلیون تومان تحت عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی دریافت کرده‌اند و مابه‌التفاوت این مبلغ براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه تا پایان آبان‌ماه پرداخت خواهد شد. 

فیضی‌نژاد در بخشی دیگر از این گفت‌وگو گفته است: «تا پایان امسال حقوق بازنشستگان کشوری با اعمال اجرای ۴۰ درصد متناسب‌سازی، به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.» معاون فنی و امور بیمه‌ای توضیح نداده که اگر قرار است تا پایان‌ آبان‌ماه با بازنشستگان تسویه شود پس ماجرای اعمال متناسب‌سازی ۴۰ درصدی در فیش حقوقی بازنشستگان در ماه‌های آتی سال چیست.

اما نکته‌ای که مغفول مانده، سکوت سازمان تامین اجتماعی نسبت به اجرای متناسب‌سازی ۴۰ درصدی است. در روزهای اخیر تکلیف متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری مشخص شده است، اما بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق خود هستند.
 

میزان دریافتی بازنشستگان از اجرای ۴۰ درصد متناسب‌سازی

متوسط دریافتی بازنشستگان کشوری از اجرای ۴۰ درصد متناسب‌سازی، بسیار پایین‌تر از مبالغی است که بازنشستگان کشوری تصور می‌کردند قرار است به حساب آنها واریز شود. معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین ۲۰ میلیون ریال به حقوق بازنشستگان اضافه شده باشد.

پیشتر یک بازنشسته فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا گفته بود طبق محاسباتی که انجام داده، متوسط افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و از رقم این مبلغ گلایه کرده و گفته بود راهکار اصلی بهبود معاش بازنشستگان، افزایش سالانه حقوق‌ها به اندازه تورم و سبد هزینه‌های زندگی‌ است.

این ارقام بسیار کمتر از حد تصور بازنشستگان کشوری است. مرور دیدگاه‌هایی که بازنشستگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند نشان از این می‌داد که آنها انتظار افزایش حقوق چند میلیونی را می‌کشیدند، نه به اندازه ۲۰ میلیون تومان، بلکه حداقل تصور می‌کردند تنها نیمی از طلب خود را تحت عنوان علی‌الحساب دریافت کرده و مابقی آن باقی مانده است. از این رو اعلام متوسط افزایش ۲۰ میلیون ریالی آنها را شوکه کرده است.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.