دنیامالی: در حوزه زنان نیاز به تحول جدید و یک کار خلاقانه داریم/ موفقیت در ورزش همگانی به توسعه ورزش قهرمانی ختم می‌شود

خبرآنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 17:12
وزیر ورزش و جوانان گفت: می‌خواهیم یک تحول جدید و یک کار خلاقانه انجام دهیم. نیاز است که ورزش قهرمانی و همگانی را در حوزه زنان توسعه دهیم که منجر بی جامعه بانشاط و پویا شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم تودیع و معارفه معاونت توسعه ورزش بانوان امروز با حضور دکتر دنیامالی برگزار شد. در این مراسم فریبا محمدیان به عنوان معاون توسعه ورزش بانوان معرفی و همچنین از زحمات مریم کاظمی‌پور قدردانی شد.

دنیامالی در این نشست اظهار داشت: در حوزه ورزش زنان تک‌تک عزیزان حاضر در جلسه تجربه‌های خیلی گران‌بهایی دارند و باید از تجارب ارزشمند شما استفاده کنیم. علی‌رغم همه تلاش‌ها در یک دهه گذشته که شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری بودیم و توجه زیاد به حوزه بانوان چون ولی چون در این حوزه فاصله ما با سایر کشورها خیلی زیاد بوده جای کار زیادی داریم. باید انرژی چند برابری بگذاریم و توجه عمیق‌تری به بخش بانوان داشته باشیم.

وی افزود: اگر فعال‌تر عمل کنیم و تحرک بیشتری داشته باشیم و به صورت تیمی کار کنیم می‌توانیم به موفقیت برسیم. می‌توانیم مدل حوزه ورزش همگانی و قهرمانی را در بخش بانوان تغییر دهیم و به این مسئله باور داریم که هزینه‌های ما در حوزه بانوان به مراتب کمتر از آقایان است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما می‌خواهیم یک تحول جدید و یک کار خلاقانه انجام دهیم. نیاز است که ورزش قهرمانی و همگانی را در حوزه زنان توسعه دهیم که منجر بی جامعه بانشاط و پویا شود. نیاز به کمک همه عزیزان داریم که به حرکت موجود سرعت بیشتری ببخشیم و صحبت‌های ما نمود بیشتری در جامعه داشته باشید. به فدراسیون‌ها نیز تاکید می‌کنیم که توجه بیشتری به مدال‌آوری بانوان داشته باشند.

دنیامالی خاطرنشان کرد: هرچه‌قدر درخشش بانوان را در بخش قهرمانی داشته باشیم برای دنیا پیام‌آور خواهد بود. باید تعامل زیادی با فدراسیون‌ها داشته باشیم که بتوانیم در بازی‌های آسیایی و المپیک نتیجه درخور بانوان ایران کسب کنیم. موظف هستیم آنچه که شرع و عرف به ما گفته را نیز باید رعایت کنیم. برای ما حفاظت از کیان دختران یک وظیفه است.

وی بیان کرد: باید دانش مربیان بانوان را بالا ببریم و این موضوع خیلی مهم است. اگر می‌خوهیم ورزش ارتقا پیدا کند باید به مربیان بانوان اعتماد کنیم و بیشتر بها دهیم. جایگاه زنان و مادران برای ما خیلی باارزش است. زنان ما در جامعه باید حضور موثر داشته باشند با رعایت اصولی که در کشور داریم و شرع مقدس می‌گوید، ولی این به معنای محدود کردن زنان نیست.

وی با تقدیر از تلاش‌های کاظمی‌پور گفت: از خانم کاظمی‌پور قطعا بهره خواهیم گرفت چون انسان توانمندی است. از زحمات ایشان سپاسگذاری می‌کنم‌ و ایشان در خانواده ما باقی خواهند ماند و از ظرفیت او استفاده می‌کنیم.

دنیامالی همچنین درخصوص انتخاب معاون توسعه ورزش بانوان خاطرنشان کرد: خانم محمدیان را بیش از ۲۰ سال است که می‌شناسنم و با ظرفیت و توانایی او آشنا هستم. زمانی که رشته قایقرانی تازه پا گرفته بود ایشان تلاش‌های زیادی در حوزه استعدادیابی فدراسیون انجام دادند و برای او آرزوی موفقیت دارم. انتظار دارم که خانم کاظمی‌پور مثل یک خواهر در کنار خانم محمدیان باشد و برای ارتقای ورزش زنان تلاش کنند.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: انتظار ما این است که شما در حوزه بانوان جلودار مباحث علمی و هوش مصنوعی باشید. هدف ما این است که حوزه زنان برای حوزه آقایان به عنوان یک الگوی موفق باشد. ما به دنبال موفقیت ورزشکاران‌مان به ویژه در بخش زنان هستیم.

وی افزود: برای اینکه سهم دختران در بحث مدال‌آوری بیشتر شود باید سهم مدیریتی خانم‌ها را در وزارتخانه افزایش دهیم و از افراد نخبه و مدیر بیشتر استفاده کنیم.

کاظمی‌پور در این جلسه اظهار داشت: سه سال پرکار و پراتفاق را در کنار همه همکاران تجربه کردیم و از زحمات همه مجموعه قدرانی می‌کنم. در این مدت اتفاقات تلخ و شیرینی را در کنار یکدیگر داشتیم و برای احتزاز پرچم مقدس ایران در میادین مختلف تلاش کردیم. مطمئن هستم با حضور دکتر دنیامالی رشد حوزه بانوان خیلی بیشتر از آن چیزی که تا الان بوده خواهد شد.

فریبا محمدیان معاون توسعه ورزش بانوان نیز در این جلسه معارفه گفت: این افتخار را برای خودم یک افتخار تاریخی می‌دانم که با یک تیم نخبه و فنی کار خواهم کرد. استارت قوی برای توسعه ورزش قایقرانی با حضور دنیامالی در دهه ۸۰ صورت گرفت و نتیجه آن را در ورزش دیدیم. امیدوارم با کمک همه دوستان بتوانیم منویات وزیر ورزش و جوانان را انجام دهیم.

ضمنا در پایان مراسم، حکم مریم کاظمی پور به عنوان مشاور در امور ورزش زنان، توسط وزیر ورزش و جوانان به وی اهدا شد.

موفقیت در ورزش همگانی به توسعه ورزش قهرمانی ختم می‌شود

مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین حسنخانی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی امروز با حضور احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

دنیامالی در این جلسه اظهار داشت: در بحث وزارت ورزش دو موضوع با اهمیت داریم که دو موضوع فرهنگی و همگانی است. کل رفتار ما در حوزه جوانان و ورزش برمبنای تعریف شده فرهنگی باید باشد و جنس کار ما در حوزه فرهنگ تعریف می‌شود. رفتار ما باید فرهنگی باشد و خیلی در این حوزه کار کنیم و از رفتارهای شکلی پرهیز داشته باشیم.

وی افزود: حوزه فرهنگی حوزه فراگیری است و قابلیت اندازه‌گیری آن سخت است و هدف ما این است که تحرک مبتنی بر رفتار محتوایی در این حوزه داشته باشیم و به سمت تولید محتوا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: حوزه ورزش همگانی نیز حوزه وسیعی است. اگر در این حوزه موفق شویم یعنی توانسته‌ایم در بحث سلامت، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و خیلی مسائل دیگر قدم‌های موثری برداریم. دامنه مخاطبین ما زیاد است و وزارت ما مخاطبین عام دارد و از سنین پایین جامع را دربر می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تلاش ما باید این باشد که اقدامات صورت گرفته منجر به امیدآفرینی و ایجاد اعتماد به نفس خانواده و جامعه شود. اگر حوزه همگانی ما خوب کار کند و مخاطبین بیشتر را دربر بگیرد در حوزه قهرمانی نتیجه آن را خواهیم دید و در نهایت منتج به عزت و غرور ملی می‌شود.

دنیامالی اظهار داشت: باید یکسری کارهای گسترده در حوزه فرهنگ و همگانی در سطح کشور انجام دهیم و نیاز به کارهای خلاقانه و نوآورانه در بین عام مردم داریم. کمک به استان‌ها یکی از وظایف اصلی و تعریف شده ما است و قطعا برکات زیادی برای ما خواهد داشت.

وی تصریح کرد: آقای حسنخانی صاحب اندیشه در حوزه نوشتن و تحقیق است و حضور ایشان قطعا برای وزارت ورزش برکت خواهد داشت و باید از ظرفیت‌های او استفاده کنیم. جایگاه وزارت خانه باید بالا برود و هرچه‌قدر جایگاه ما بالاتر رود حرف ما خریدار خواهد داشت. سازمانی موفق است که مشارکت عمومی همکاران را از بالاترین سطح تا پایین‌ترین سطح داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسنخانی نیز در این مراسم اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در جمع همه شما عزیزان حضور دارم. جامعه ما نیازمند یک نشاط عمومی است و امیدوارم که با تلاش همه دوستان بتوانیم اهداف را محقق کنیم. براساس اصلی که مدنظر داریم باید به اسناد بالادستی نگاه کنیم و طبق بیانیه گام دوم انقلاب که طبق منویات رهبر است اقدام کنیم.

وی افزود: حوزه گسترده‌ای را داریم و انتظارات بالایی از ما وجود دارد. کارهای خوبی پیش از ما صورت گرفته که باید ادامه دهیم و در برخی حوزه‌ها نیز باید بازتعریف‌هایی داشته باشیم چراکه مقوله علم گستردگی زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستورات دنیامالی برای ما حجت است و طبق سیاست وزارتخانه جلو خواهیم رفت. هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که به اندازه وزارت ورزش مخاطب دارد و قطعا بخش گسترده‌ای از جامعه را دربر می‌گیریم‌.

253 258

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.