اجرای طرح جدید مالیاتی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد

پارس نیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 19:05
اعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به شناسایی پایه‌های مالیاتی جدید اشاره کرد و گفت: ما باید پایه‌های مالیاتی خوبی را شناسایی کنیم تا بتوانیم عدد مالیاتی را افزایش دهیم. این موضوع به خودی خود می‌تواند به تحقق عدالت مالیاتی کمک کند.

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پارس نیوز، به تشریح طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها و تأثیر آن بر نظام مالیاتی کشور پرداخت.

وی این طرح را به عنوان گامی مهم در حکمرانی مردم بر نظام مالیاتی معرفی کرد و افزود که این اقدام می‌تواند انگیزه مردم را برای پرداخت مالیات افزایش دهد.

پوردهقان توضیح داد : این طرح به مردم اجازه می‌دهد تا بر اساس نیازها و اولویت‌های خود، پروژه‌هایی را انتخاب کنند که مالیات‌های آن‌ها به کجا تخصیص یابد. این امر به گسیل منابع مالیاتی به مناطق محروم و رشد این مناطق کمک خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: در گفتگوهایی که امروز با وزیر اقتصاد داشتم، یکی از موضوعات مهمی که مطرح شد، تعیین اولویت‌های مالیاتی بر اساس پروژه‌ها است. مردم در هر شهرستان می‌توانند انتخاب کنند که اولویت‌هایشان به چه سمتی برود.

پوردهقان همچنین به تأثیر این طرح بر توزیع عادلانه منابع مالیاتی اشاره کرد و گفت: این طرح به طور خاص در نظر دارد که ۹۰ درصد از ظرفیت نسبی مالیات‌های تهران را به ۱۶ استان محروم اختصاص دهد. این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی در توزیع عادلانه و هدفمند منابع مالی داشته باشد و نشان‌دهنده این است که مردم خودشان می‌توانند انتخاب کنند که این منابع در چه حوزه‌هایی هزینه شود.

وی تأکید کرد که در حال حاضر فقط مالیات مشاغل برای این طرح در نظر گرفته شده و پروژه‌های مرتبط با تملک دارایی‌ها هنوز در حال بررسی و نهایی‌سازی است.

پوردهقان ابراز امیدواری کرد که این موارد به زودی نهایی شوند و تمامی پروژه‌ها مشمول این طرح قرار بگیرند.

این نماینده مجلس همچنین به شناسایی پایه‌های مالیاتی جدید اشاره کرد و گفت: ما باید پایه‌های مالیاتی خوبی را شناسایی کنیم تا بتوانیم عدد مالیاتی را افزایش دهیم. این موضوع به خودی خود می‌تواند به تحقق عدالت مالیاتی کمک کند.

به گفته پوردهقان، اجرای این طرح نه تنها به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد، بلکه می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به نظام مالیاتی افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد که مشارکت مردم در تعیین اولویت‌های مالیاتی، زمینه‌ساز توسعه پایدار و عدالت اجتماعی خواهد بود.

منبع خبر "پارس نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.