تکلیف این شرط مهم برای شرکت در انتخابات شوراها مشخص شد

اقتصادنیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 20:23
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: برخی مواد اصلاحی در کمیسیون در خصوص امکان شرکت کارکنان شهرداری‌ها در انتخابات شوراها بود که مقرر شد برای شرکت در انتخابات نباید استعفا بدهند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش گفت: در نشست امروز مواد ارجاعی از صحن در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: برخی مواد اصلاحی در کمیسیون در خصوص امکان شرکت کارکنان شهرداری‌ها در انتخابات شوراها بود که مقرر شد برای شرکت در انتخابات نباید استعفا بدهند همچنین مقرر شد افرادی که در شورای دهستان حضور دارد، حداکثر در حدود بخش سکونت داشته و افرادی که در شورای شهر حضور دارند، حداکثر در حدود شهرستان سکونت داشته باشند. البته شوراهای حل اختلاف مسئول نظارت بر اجرای درست قانون در این بخش شدند. 

جوکار خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد در خصوص اعتراض داوطلبان به موضوع رد صلاحیت در انتخابات، درخواست آنها به هیئت عالی نظارت بصورت مکتوب ارائه شده و دلایل رد با رعایت تمامی ضوابط در رسانه های محلی اعلام شود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.