انتخابات عمومی در ازبکستان

خبرگزاری مهر یکشنبه 06 آبان 1403 - 21:29
مردم ازبکستان برای تعیین اعضای مجلس قانونگذاری، مجلس سفلا و اعضای شوراهای شهرداری پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از تصویب قانون اساسی جدید در ازبکستان، نخستین انتخابات سراسری برای تعیین اعضای مجلس قانونگذاری، مجلس سفلا و اعضای شوراهای شهرداری برگزار شد.

حدود ۲۰ میلیون واجد شرایط رای‌دهی قرار بود بین ساعات ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به وقت محلی برای مشارکت در انتخابات پای صندوق‌های رای بروند.

این نخستین انتخابات در ازبکستان بود که بر اساس نظام اکثریت و تناسب برگزار شد. در مجموع ۸۷۵ نامزد از ۵ حزب این کشور برای کسب ۱۵۰ کرسی با یکدیگر رقابت کردند.

نتایج غیررسمی فردا دوشنبه اعلام خواهد شد. حزبی که بیشترین آرا را در انتخابات داشته باشد، نامزد نخست وزیری را انتخاب می‌کند.

حدود هزار ناظر بین‌المللی از ۵۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان امنیت و همکاری اروپا، انجمن سازمان های جهانی انتخابات، سازمان همکاری شانگهای و سازمان همکاری اسلامی بر این انتخابات نظارت کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.