این زن اهل استرالیا ۵ اندام اضافی در بدن خود دارد

خبرآنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 21:48
زنی که پس از دل‌درد شدید به بیمارستان مراجعه کرد، بعد از چندین آزمایش متوجه شد، ۵ اندام اضافی در بدن خود دارد.

نادیا زکالوند: زنی با دل‌درد و خونریزی شدید به بیمارستان مراجعه کرد و در آنجا از او آزمایش‌های مختلفی گرفته شد تا منشا درد شناسایی شود.

«مل پلاکانیکا» اهل آدلاید از استرالیا گفت که ابتدا پزشکان با انجام اسکن، توده‌ای در رحم او دیدند و فورا تصور کردند آن تومور است. درضمن پلاکانیکا، در ۳۰ سالگی، یائسگی زودرس داشته است.

سپس پزشکان برای تشخیص دقیق‌تر، اسکن لاپاراسکوپی انجام دادند. در این نوع اسکن، در ناحیه شکم، برش‌های کوچکی انجام شده و جراح با وارد کردن دوربین به درون شکم،‌ تصویربرداری دقیقی انجام می‌دهد.

در بررسی‌های لاپاراسکوپی معلوم شد، این زن ۳۱ ساله، دو واژن دارد. در واقع او دو رحم، چهار تخمدان، دو دهانه رحم و حتی یک کلیه اضافه‌تر دارد. هیچ یک از این اندام‌های اضافی با استفاده از اسکن شناسایی نشده بودند. به همین دلیل پلاکانیکا تا این زمان از وجود آنها خبر نداشت.

پلاکانیکا گفت، «از داشتن این اندام‌های اضافی بسیار تعجب کردم. به نظر می‌آید قرار بوده دوقلو شوم و در جایی از رشد، قل خودم را به بدنم جذب کرده‌ام.»

از وقتی که پلاکانیکا متوجه اندام‌های اضافی خود شده است با چندین جراحی، یکی از رحم‌ها و دو تخمدان خود را برداشته و در حال حاضر یک دهانه رحم دارد. البته خونریزی شدید او به‌دلیل ابتلا به آندومتریوز بوده است. در این بیماری، غدد آستری (آندومتریال) و استرومای رحم در بیرون از آستری و پوشش داخلی رحم و ماهیچه زهدان رشد می‌کنند و عوارضی چون خونریزی و دل‌درد شدیدی را موجب می‌شود.

منبع:

ladbible

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.