بهترین‌های هفته نهم لیگ برتر ایران؛ طلسم شکنی در تبریز، تاریخ‌سازی خیبر در خرم آباد/ صدر پرسپولیسی شد

خبرورزشی یکشنبه 06 آبان 1403 - 22:34
رقابت‌های هفته نهم با جابجایی در صدر جدول و تکیه پرسپولیس بر این جایگاه همراه بود.

به گزارش خبرورزشی، هفته نهم لیگ برتر با انجام ۴ مسابقه جمعه چهارم آبان آغاز شد.

ابتدا ذوب آهن در اصفهان با دو گل مغلوب گل گهر شد. ذوب آهن بعد از ۲ باخت متوالی استقلال را در بازی قبل در تهران برد اما دوباره به بحران سلام کرد!

در بازی همزمان در قائمشهر، نساجی با وجود زدن دو گل به استقلال خوزستان در نهایت بازی را با همان نتیجه که آغاز کرده بود، به پایان رساند. بعد این مساوی بدون گل ساکت الهامی شعار «حیا کن رها کن» شنید.

در دو بازی همزمان دوم این روز، هوادار در ادامه شکست‌های خانگی این بار به چادرملو باخت. هوادار ۴ امتیاز از ۴ بازی بیرون خانه با ۴ مساوی گرفته و در خانه به هیچ تیمی نه نگفته تا حالا جدی‌ترین کاندیدای سقوط باشد. چادرملو هم چهارمین برد یک بر صفر را دشت کرد!

در چهارمین بازی این روز مس در رفسنجان مقابل چشمان مسعود شجاعی –سرمربی آینده- ثانیه‌های آخر پیروزی را با مساوی عوض کرد. هر دو گل این بازی در نیمه دوم با هند پنالتی مدافعان به ثمر رسید.

شنبه ۵ آبان خیبر در خرم آباد کاری کرد کارستان. استقلال از اولین سفر لیگ برتری به لرستان با شکست ۳-۱ برگشت تا مربی اهل آفریقای جنوبی حسابی از خجالت بازیکنان درآید! استقلال با سهراب هم بازی قبل سه گل از ذوب آهن خورده بود.

سپس پرسپولیس در قلعه حسن خان با نتیجه همیشگی دو بر صفر شمس آذر را برد. رضا مهاجری در استارت اول روی نیمکت تیم جدید حریف گاریدو نشد. پرسپولیس با این برد و پنجمین کلین شیت متوالی، با یک بازی کمتر به صدر جدول رفت.

یکشنبه ۶ آبان ابتدا تراکتور طلسم بازی‌های تبریز را شکست و بعد از دو باخت و یک مساوی، بالاخره اولین برد را مقابل آلومینیوم به دست آورد. تیمی که در دو بازی قبلی به ترتیب به ذوب آهن و فولاد ۴ گل زده بود!

و بالاخره در آخرین مسابقه در اهواز فولاد مقابل سپاهان در یک بازی پرگل که همان نیمه اول ۴ گل داشت، به تساوی ۲-۲ رسید تا یحیی صدر جدول را تقدیم تیم سابقش کند!

تیم هفته: خیبر خرم آباد

اگرچه استقلال این فصل به هیچ حریفی نه نمی‌گوید اما باز بردن این تیم بزرگ با نتیجه سه بر یک جایی برای انتخاب تیمی دیگر نمی‌گذارد. خیبر بعد از مهاجری و اورلیو، در این مسابقه از سومین مربی خود رونمایی کرد. مسلماً دقیقی نمی‌توانست کار فنی زیادی روی تیمش کند اما شوک تغییر مربی به علاوه جو ورزشگاه در اولین بازی تیم بزرگ پس از سال‌ها، در کنار همه مشکلات استقلال باعث این نتیجه شد تا موسیمانه هم با شکست استارت بزند. این پیروزی بزرگ خیبر را قبل از هر چیز باید به نام هواداران خیبر و مالک باشگاه نوشت. مالک خیبر که می خواست آوازه این باشگاه را آسیایی و جهانی کند، در تحقق این خواسته و طی کردن این مسیر، گام بلندی برداشت.

خیبر خرم‌آباد

مربی هفته: مهدی تارتار (گل گهر)

سعید دقیقی در اولین حضور روی نیمکت خیبر محسن سفید چغایی را به زمین فرستاد و او هم گل زد اما او در فاصله ۴۸ ساعت نمی‌توانست کار چندانی برای خیبر انجام دهد. عنوان مربی هفته به مهدی تارتار می‌رسد که محمد ربیعی را در خانه‌اش با دو گل برد. او در نیمه دوم زائر کاظمینی را به زمین فرستاد که زننده گل دوم بود و در طول مسابقه نیز تمام نقاط قوت ذوب آهن را بسته بود. محمد ربیعی بازی قبل در تهران ۳ گل به استقلال زد و بردن آماده ترین ذوب آهن و سرحال ترین محمد ربیعی، باعث شد مهدی تارتار انتخاب ما به عنوان مربی برتر هفته باشد!

ستاره هفته: امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)

ستاره این فصل تراکتور برای شکستن طلسم بازی‌های خانگی نیز همه کار کرد. او در همان نیمه اول دو پاس گل داد. در نیمه دوم هم چند پاس خوب دیگر داد که بازیکنان قدر آن را ندانستند. حسین‌زاده با چهار گل در صدر جدول گلزنان است و حالا به صدر جدول گلسازان هم چشم دارد.

البته در اهواز سینا اسد بیگی هم دو پاس گل داد و نباید از بازی درخشان وحید امیری کاپیتان پرسپولیس به سادگی گذشت. امیری با این سن یک نمایش فوق العاده در طول مسابقه داشت و گل دوم را هم با یک چیپ تماشایی به ثمر رساند.

تیم منتخب هفته نهم (۲-۴-۴):

دروازه‌بان: محمدرضا اخباری (گل گهر)
دفاع راست: سهیل صحرایی (پرسپولیس)
مدافع میانی: کوین بولی (خیبر)
مدافع میانی: مسعود محبی (خیبر)
مدافع چپ: مهدی تیکدری (گل گهر)
هافبک دفاعی: سینا اسد بیگی (فولاد)
هافبک راست: محمد مهدی محبی (سپاهان)
هافبک چپ:  وحید امیری (پرسپولیس)
هافبک تهاجمی: امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)
مهاجم: هادی حبیبی نژاد (چادرملو)
مهاجم: علی علیپور (پرسپولیس)

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.