خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

همشهری آنلاین دوشنبه 07 آبان 1403 - 00:23
ایرانی‌ها هر جای این کره خاکی که باشند، دست از غذاهای خوش‌طعم و لذیذشان برنمی‌دارند و در کنار خوردن غذاهای ملل دیگر، غذاهای سنتی ایران را وارد کشورهای مختلف می‌کنند تا هم خودشان خیلی اذیت نشوند و هم مردم آن ممالک را در لذت خوردن غذاها و خوراکی‌های لذیذ ایرانی سهیم کنند.

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: به همین دلیل این روزها در بسیاری از کشورها و به‌ویژه مناطقی که تعداد زیادی از ایرانی‌ها در آن ساکن هستند، شاهد افتتاح رستوران‌های ایرانی هستیم که دست بر قضا طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. البته موضوع فقط به رستوران ختم نمی‌شود؛ نانوایی‌های سنتی که نان‌های سنگک، بربری، تافتون و لواش می‌پزند، طباخی‌ها، دیزی‌سراها، قهوه‌خانه‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و... هم جای خودشان را در کشورهای دیگر بازکرده و دل خارجی‌ها را برده‌اند. تازگی ها هم بلاگرها و سایت های خارجی به سراغ غذاها و خوراکی های ایرانی و معرفی آنها رفته اند و فضای مجازی پر شده از تصاویر این خوراکی ها. بد نیست با چند نمونه از این خوراکی‌ها و غذاهایی که فقط مخصوص ما ایرانی‌هاست اما بین خارجی‌ها حسابی محبوبند آشنا شوید.

خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

سبزی خوردن

خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

محال است بخواهی غذای ایرانی بخوری و ظرفی از سبزی تازه در کنار غذا خودنمایی نکند. در این ظرف سبزیجات معطری چون ریحان، ترخون، نعنا، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو به چشم می‌خورد که آمریکایی ها را شیفته خود کرده است و سبزی خوردن را یک خوراکی دلپذیر می دانند.

ته دیگ

خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

روح غذای ایرانی ته دیگ است! ته دیگ لایه ترد، طلایی و برنجینی است که کف قابلمه سرخ شده و طعمی مشابه ذرت بو داده و چیپس سیب زمینی دارد. این بخش خوشمزه و طلایی معمولا در هیچ کجای دنیا در منوی رستوران ها نمی آید اما برخی رستوران های ایران چه در کشور خودمان و چه در کشورهای دیگر ته دیگ هم سرو می کنند تا خارجی ها انگشتانشان را هم با غذا میل کنند.

آب هویج بستنی

خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

شاید باورتان نشود اما خارجی ها برای یک لیوان هویج بستنی، سر و دست می شکنند! باید این را بدانید که «بستنی سنتی» در جایگاه نخست و «آب هویج بستنی» که مخلوط آب هویج و بستنی سنتی است، در جایگاه بیست و یکمِ محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای سرد جهان در سایت اطلس مزه معرفی شده اند و طرفداران زیادی دارند.

فالوده

خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

توریست های خارجی همین که پایشان به خاک ایران می رسد، دنبال یک بستنی فروشی می گردند تا فالوده بخورند! فالوده هم از آن دست خوراکی های ایرانی است که جایگاه نهم محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای سرد جهان را از آن خود کرده و دوستدارانش فراوان‌اند.

دیزی

خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

این فقط کباب ایرانی نیست که در جهان مشهور است، غذاهای محلی ایرانی از فسنجان گرفته تا کوفته تبریزی، معمولا در دنیا طرفداران زیادی دارند و می توانند همیشه گردشگران خارجی را غافلگیر کنند. در بین این غذاها، دیزی یا آبگوشت که یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است هم به نظر توریست‌های خارجی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است.

دوغ

خوراکی های ایرانی که خارجی ها عاشق‌شان می‌شوند

همین چند وقت پیش بود که یک بلاگر آمریکایی بعد از سفر به ایران و خوردن دوغ محلی، فیلمی در فضای مجازی منتشر کرد و به دوستان خود خوردن دوغ ایرانی را پیشنهاد کرد. بله این نوشیدنی ایرانی هم در دنیا هوادارن خودش را دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.