پیشنهاد داده‌ایم دولت نرخ ارز را تک نرخی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کند

فرارو دوشنبه 07 آبان 1403 - 09:02

حسین صمصامی، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که به جای اینکه در بودجه ۱۴۰۴ ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ ارز بقیه کالا‌ها ۵۵ هزار تومان در نظر گرفته شود، دولت نرخ ارز را به سمت پایین تک‌نرخی کند. یعنی نرخ ارز را کلا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیرد. این کار از بالا رفتن تورم جلوگیری می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، وی درباره نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۴ گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که در جهت تک نرخی شدن ارز در بودجه حرکت کند. 

او ادامه داد: پیشنهاد ما این است که به جای اینکه در بودجه ۱۴۰۴ ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ ارز بقیه کالا‌ها ۵۵ هزار تومان در نظر گرفته شود، دولت نرخ ارز را به سمت پایین تک‌نرخی کند. یعنی نرخ ارز را کلا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیرد. این کار از بالا رفتن تورم جلوگیری می‌کند. 

صمصامی درباره اینکه تک نرخی شدن ارز آن هم به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان موجب فشار بر اقتصاد نمی‌شود و شرایط تورم و اقتصاد را با توجه به انقلابی که به وجود می‌آورد از کنترل خارج نمی‌کند گفت: ما تجربه این کار را در سال ۷۴ داشته‌ایم. در آن سال قیمت ارز تا ۸۰۰ تومان بالا رفت، اما عدد آن را در بودجه ۳۰۰ تومان در نظر گرفتیم و توانستیم عدد را پایین بیاوریم و تک نرخی ۳۰۰ تومان کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: از نظر من این امکان وجود دارد که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تک نرخی باشد و مطمئن هستم که می‌توان تورم را بر این اساس کنترل کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.