حباب سکه سقوط کرد؛ بازگشت به مسیر نزولی استارت خورد؟/ کلید آرامش بازار طلا در دستان دلار/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۷ آبان 1403

اقتصادنیوز دوشنبه 07 آبان 1403 - 09:17
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند آغاز به کار بازار جهانی طلا پس از تعطیلات پایان هفته میلادی و نوسان اونس طلا می‌تواند نقش مهمی در تعیین مسیر امروز قیمت طلا و سکه داشته باشد.
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان​

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را استارت خواهد زد که در روز گذشته شاهد بازگشت دوباره قیمت سکه به مسیر صعودی بود و این فلز گرانبها در کانال ۵۱ میلیون تومان نوسان داد. فعالان بازار معتقدند همچنان نوسانات دلار در بازار ارز می تواند اثر مهمی بر روند قیمت طلا و سکه داشته باشد و ثبات قیمت اسکناس آمریکایی، تضمین کننده بازگشت آرامش به بازار طلا و سکه خواهد بود.

با این حال‌،‌ قیمت طلای آبشده معاملات روز گذشته را با 19 میلیون و 109 هزار تومان آغاز کرد و در ادامه به 19 میلیون و 425 هزار تومان رسید. طلای آبشده در نیمه دوم معاملات، کمی عقب نشست و 19 میلیون و 365 هزار تومان قیمت خورد. همچنین، هر گرم طلای 18 عیار با نوسان مثبت چهار میلیون و 469 هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

قیمت سکه امامی هم استارت معاملات را از 50 میلیون و 500 هزار تومان زد و کمی بعد به کانال 51 میلیون تومان وارد شد و در محدوده 51 میلیون و 450 هزار قرار گرفت. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب 27 میلیون و 800 هزار تومان و 17 میلیون و 800 هزار تومان نرخ‌گذاری شدند و سکه گرمی هم هشت میلیون تومان قیمت خورد.

براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی هم در روز یکشنبه به ترتیب در محدوده 28، 29، 48 درصد قرار گرفت که پایین‌ترین سطوح حباب اقلام سکه از ابتدای سال جاری است. معامله‌گران از رونق معاملات صندوق‌های طلا به عنوان عامل موثر بر رکوردشکنی معکوس حباب اقلام سکه یاد می‌کنند. به عقیده این گروه کاهش حباب سکه ناشی از «کاهش هیجانات کاذب» و «التهابات بازار» است و از حرکت قیمت‌ها به سمت تعادل حکایت دارد.

با این همه، تکنیکالیست‌ها بر این باورند که طلای آبشده در جریان معاملات امروز سطح حمایت 18 میلیون و 800 هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورت شکست این سطح، احتمال افت بیشتر قیمت تا محدوده 18 میلیون و 600 هزار تومان قوت خواهد گرفت. همچنین اگر طلای آبشده ساز افزایش را کوک کند، مرز مقاومت این فلز گرانبها در حوالی 19 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

معامله‌گران فنی هم معتقدند مرز حمایت مهم سکه امامی در محدوده 50 میلیون و 200 هزار تومان قرار دارد و در صورت کاهش قیمت و عبور از این سطح، احتمال افت بیشتر قیمت و عقب نشینی سکه به مرز 49 میلیون و 800 هزار تومان وجود دارد. از سوی دیگر، اگر سکه امامی بتواند از کانال 51 میلیون تومان عبور کند، اولین سطح مقاومت در محدوده 51 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد. عبور از این سطح می‌تواند موج جدیدی از خرید را وارد بازار کند و قیمت را به سمت 52 میلیون و 500 هزار تومان سوق دهد.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، تحلیلگران فنی بر این باورند که نوسانات امروز قیمت طلا و سکه در سایه تحرکات اونس طلا و دلار خواهد بود، دو مولفه موثری که روند نزولی را در پیش گرفته‌اند و این موضوع می‌تواند بازگشت قیمت ها را در معاملات امروز رقم بزند. اونس طلا پس از پایان تعطیلات پایان هفته میلادی افت حدود 14 دلاری را تجربه کرد و 2733 دلار قیمت خورد و دلار هم به نیمه اول دامنه 60 هزار تومان عقب نشینی کرده است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.