تجمع معترضان در آمستردام علیه کمک‌های نظامی به اوکراین و جنگ

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 07 آبان 1403 - 09:48
معترضان علیه جنگ اوکراین تجمع مسالمت‌آمیزی را در میدان معروف شهر «آمستردام» پایتخت هلند برگزار کردند و خواستار توقف ارسال تسلیحات به کی‌یف و برقراری صلح با روسیه شدند.

به گزارش ایسنا، جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۵ وارد سومین سال خود خواهد شد و درحالیکه هیچ چشم‌اندازی برای صلح این کشور وجود ندارد، مقامات اوکراینی و همچنین برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده به جای تمرکز بر راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز جهت حل‌وفصل این جنگ، بر روی ارسال تسلیحات و کمک‌های نظامی به کی‌یف پافشاری می‌کنند؛ اقدامی که به عقیده مسکو موجب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری نووستی، چندین معترض روز یکشنبه در خیابان‌ها و میدان معروف شهر آمستردام اعتراضاتی را علیه ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین برگزار کردند و در عین حال خواستار صلح شدند.

طبق آنچه در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان داده می‌شود، معترضان با در دست داشتن بنرها و سر دادن شعارهایی مانند «نه به تسلیحات برای صلح» و «برای صلح با روسیه» تجمعات مسالمت‌آمیزی را علیه جنگ اوکراین و ارسال کمک‌های نظامی به این کشور برگزار کردند.

آنها همچنین طی این تجمع پرچم روسیه و پرچم‌های آبی رنگ که تصویر کبوتری به نشانه صلح بر روی آن قرار دارد، در دست داشتند.

«برت ون وندل» فعال و نویسنده هلندی به ریانووستی گفت: «هلند و سایر کشورهای غربی با تامین سلاح به اوکراین، به‌طور غیرمستقیم در جنگ اوکراین مشارکت دارند. شما اگر جنگ نمی‌خواهید، تسلیحات ارسال نکنید و به جای آن، مذاکرات را آغاز کنید. این بهترین کار برای توقف جنگ است. همچنین باید ارسال تسلیحات را متوقف کنید.»

تجمع معترضان در آمستردام علیه کمک‌های نظامی به اوکراین و جنگ
دومین بنر از سمت چپ «ارسال سلاح به اوکراین و ارسال را متوقف کنید»

البته طبق تصاویری که از بنرها منتشر شده، ظاهرا معترضان هلندی فقط به اعتراض علیه ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین بسنده نکرده، بلکه اعتراض خود را درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و غرب آسیا و همچنین ارسال تسلیحات به این رژیم اعلام کرده‌اند.

گزارش شده که این تجمعات توسط گروه‌هایی مانند «اوکراینی‌ها در بنیاد هلند»، «عفو بین‌الملل» و «پکس» برگزار شد و سخنرانی‌هایی را توسط فعالان و سیاستمداران هلندی نیز شامل شده است.

این اعتراضات درحالی برگزار شده که همین هفته گذشته، کشور هلند در کنار دانمارک و چک اعلام کردند که در سال ۲۰۲۵ به کمک‌های نظامی خود به اوکراین ادامه خواهند داد.

در این خصوص، «پتر فیالا» نخست‌وزیر جمهوری چک گفت دانمارک، هلند و جمهوری چک در سال ۲۰۲۵ به ارسال مهمات به اوکراین ادامه می‌دهند و این کار را تحت طرحی موسوم به «ابتکار چک» انجام خواهند داد.

علاوه بر این، «روبن برکلمانز» وزیر دفاع هلند در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد کشورش اولین بخش از جنگنده‌های اف-۱۶ خود را برای کی‌یف فرستاده و دولت این کشور همچنین طرحی را برای ارسال کمک‌های پهپادی به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو اعلام کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.