زلنسکی: همکاری در فرمت «اوکراین بعلاوه شمال اروپا» سرعت گرفته است

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 07 آبان 1403 - 10:14
زلنسکی گفت، همکاری در چارچوب «اوکراین بعلاوه شمال اروپا» با اقداماتی که می‌تواند به فشار بیشتر بر روسیه منجر شود، سرعت گرفته است.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی خود گفت: «کشورهای شمال اروپا می‌فهمند که باید برای روسیه مشکل ایجاد کنند و این رویه باعث می‌شود تا روسیه فرصت خود را برای هدر دادن زندگی جهان از دست بدهد. ما در روزهای آتی با کشورهای نوردیک درباره اقدامات جدید بنیادینی صحبت می‌کنیم که می‌تواند به افزایش فشارها بر روسیه منجر شود.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با مطرح کردن این ادعا که نیروهای کره شمالی در خدمت روسیه به نبرد با نیروهای اوکراینی می‌آیند، گفت، کی‌یف مجبور می‌شود تا با این نیروها مبارزه کند.

وی همچنین مدعی شد، هر لحظه ممکن است نیروهای کره شمالی در صحنه نبرد ظاهر شوند. اینها شرایطی هستند که در نتیجه فقدان تصمیمات قوی شرکای اوکراین در حمایت از ما ایجاد شده است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از شرکای غربی خود خواست تا فشارها بر روسیه را تشدید کنند و افزود، انتظار دارد که حمایت‌های بیشتری از کی‌یف شود.

امروز (دوشنبه) نیز قرار است هیاتی از کره جنوبی به ناتو درباره ادعای حضور نیروهای کره شمالی در روسیه اطلاع دهد و مارک روته، دبیرکل ناتو نیز بیانیه‌ای را پس از این نشست منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.