چرا دزدان مسلح این درخت را نابود کردند؟ / درختی با دانه‌های ویژه (+عکس)

عصر ایران دوشنبه 07 آبان 1403 - 10:21
 دانه‌هایی به اندازه‌ دانه‌های تسبیح که چند سالی است چشم تاجران چینی را گرفته و از آن‌ها، تسبیح می‌سازند و بودائیان با این تسبیح مقدس، مثل بودا ذکر می‌گویند و مراقبه می‌کنند.

در آیین بودا، درخت «بوداسف» درختی ارزشمند است؛ درختی که می‌گویند بودا زیر سایه آن نشسته و مراقبه کرده و وجودش بیدار شده. اما ۱۵سالی است میوه‌ها یا دانه‌های این درخت مثل طلا ارزشمند شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، دانه‌هایی به اندازه‌ دانه‌های تسبیح که چند سالی است چشم تاجران چینی را گرفته و از آن‌ها، تسبیح می‌سازند و بودائیان با این تسبیح مقدس، مثل بودا ذکر می‌گویند و مراقبه می‌کنند.

تعدادی از این درختان، در منطقه «کاورپالانچوک» نپال می‌روید و خانواده‌هایی که صاحب این درختان‌اند، در این چند سال از فروش دانه‌های آن به تاجران چینی، به ثروتی قابل‌توجه دست پیدا کرده‌اند.

اما همین چند روز پیش، یک اتفاق هولناک، اهالی منطقه را بسیار نگران کرد. چون حدود ۱۵نفر افراد مسلح، شبانه به خانه‌ای در روستای «ناگبلی» در این منطقه حمله مسلحانه کردند و با کمک مواد منفجره، درخت بوداسفی را که در حیاط خانه یکی از روستائیان بود، قطع و نابود کردند.

این ماجرا علاوه بر دیل بهادر تامانگ ۴۲ساله که صاحب درخت بود، مابقی صاحبان درختان بوداسف در منطقه را هم ترساند. بهادر با چشمانی اشکبار می‌گفت: دلیل حمله افراد مسلح را نمی‌داند و معتقد است اگر آنها با او و درختش مشکلی داشتند، می‌توانستند با او وارد مذاکره شوند و یا معامله کنند. او می‌گوید: این درخت برای خانواده ۲۰نفره او بسیار ارزشمند بوده؛ چون در ۵سال گذشته آنها با فروش دانه‌های همین درخت بوداسف، سالانه حدود ۹ میلیون روپیه یا ۶۷ هزار دلار درآمد داشته‌اند.

بهادر می‌گوید: مردم روستا به‌خاطر داشتن یا نداشتن این درخت به هم، حسودی می‌کنند و او به‌خاطر ارزش این درخت، آن را با حفاظ فلزی، سیم‌خاردار و دری فلزی محصور کرده بوده و با دوربین مدار بسته از آن مراقبت کرده است.

پلیس منطقه حالا شرایط امنیتی خاصی را در این روستا برقرار کرده ند و امیدوار است حالا که فصل برداشت محصول این درخت است، چنین اتفاق‌های نیفتد.

چرا دزدان مسلح این درخت را نابود کردند؟ / درختی با دانه‌های ویژه

بد نیست بدانید برخی تاجران، برای حمل میوه‌های این درخت طلایی، از بالگرد استفاده می‌کنند تا مورد حمله افراد مسلح قرار نگیرند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید