سرلشکر باقری: پدافند غیرعامل در زمره‌ مولفه‌های قدرت ملی است

الف دوشنبه 07 آبان 1403 - 11:28
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که پدافند غیرعامل از محوری‌ترین عرصه‌های میادین آمادگی و در زمره‌ مولفه‌های قدرت ملی است.

به گزارش ایسنا، متن پیام سرلشکر محمد باقری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی
رئیس محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور

سلام علیکم
هفته نکوداشت پدافند غیرعامل را به جنابعالی و آحاد مسئولین، مدیران و کارکنان شریف و مجاهد آن سازمان و مجموعه‌های همراه و هم‌افزا در دستگاه‌های اجرایی کشور، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

ایجاد و تقویت آمادگی‌های همه جانبه دفاعی برای جمهوری اسلامی ایران که دارای موقعیت‌های ممتاز جغرافیای سیاسی و سرزمینی و نیز پهنه گسترده‌ای از فرصت‌ها و تهدیدهای متنوع سنتی و نوظهور است، به ویژه در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز امروز منطقه و جهان از اهمیت راهبردی برخوردار است.

پدافند غیرعامل از محوری‌ترین عرصه‌های میادین آمادگی و در زمره‌ی مولفه‌های قدرت ملی می‌باشد.

این حوزه مجموعه‌ای از اقدامات غیرنظامی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها را تقویت و تضمین می‌نماید که به فضل الهی با تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، بهره‌گیری از دانش روز، آینده‌نگری و با هوشمندی وضعیت اطمینان بخشی در میهن اسلامی مهیا ساخته است.

نقش آفرینی‌های سازمان پدافند غیرعامل که با خلق اراده و عقلانیت ملی، مؤلفه‌های دفاع به هنگام و موثر حوزه غیرعامل برابر وقوع شرایط و پدیده‌های بحران‌زا و نامتعارف در کشور را در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای خردمندانه و آینده نگرانه برای تثبیت و تحکیم آرامش ملّی را رقم زده است، ارج می‌نهیم و با تاکید بر لزوم هوشمندی و رصد دائمی کانون‌های تهدید برای جلوگیری از غافلگیری‌های راهبردی، اهمیت آموزش آحاد جامعه و بازنمایی وظایف سنگین و خطیری که فراروی دولت و ملت قرار دارد را یادآوری می‌کنم.

دوام توفیق جنابعالی و یکایک مجاهدان این سنگر تحت عنایات حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظّم رهبری و فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از درگاه خدای قادر متعال طلب می‌کنم.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.