مربی استقلال در اينستاگرام تغییر می‌کند/ فنونی‌زاده: موسیمانه خوب است اما الان وقتش نبود

ورزش سه دوشنبه 07 آبان 1403 - 12:23
مهدی فنونی زاده معتقد است استقلال در صورت حفظ جواد نکونام در حال حاضر در بین تیم‌های بالای جدول قرار داشت.

به گزارش ورزش سه، شکست استقلال مقابل خیبر خرم‌آباد در نخستین تجربه حضور پیتسو موسیمانه روی نیمکت این تیم، موج تازه‌ای از انتقادات را به دنبال داشت. در این شرایط، مهدی فنونی‌زاده، پیشکسوت استقلال، در گفتگویی با اعتماد از وضعیت استقلال انتقاد و به بی‌ثباتی باشگاه اشاره کرده است. او اعتقاد دارد که مشکلات مدیریتی و تغییرات مداوم، مانع از موفقیت استقلال شده و معتقد است حفظ جواد نکونام به جای تغییرات ناگهانی می‌توانست از مشکلات فعلی تیم جلوگیری کند.

2100604

این‌ گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* استقلال چرا مقابل خيبر شكست خورد؟
استقلال بيمار است! يك بيماري لاعلاج افتاده به جان اين تيم وگرنه استقلال تيمي بود كه سه گل از ذوب‌آهن بخورد يا برود خرم‌‌آباد سه تا بخورد و يكي بزند؟ دو تا بازي 6 گل خوردند حالا بقيه‌اش را كار نداريم.

* سرمربي هم كه تغيير كرد، دليل ناكامي اين تيم چيست؟
مربي كه تا بيايد كارش را شروع كند ۵ هفته مي‌گذرد! دليلش بي‌ثباتي است. نكونام بايد ادامه مي‌داد و اگر او الان بود تيم در بالاي جدول قرار داشت. جلوي هوادار هم اگر 10 دقيقه بازي ادامه داشت، احتمال مي‌رفت بازي مساوي شود. بختياري‌زاده تا بخواهد تاكتيك‌هايش را پيدا كند و علم خودش را جا بيندازد بايد يكي، دو ماه كار كند.

* اما سرمربي تيم كه موسيمانه است.
بالاخره رابط بين بازيكن و سرمربي سهراب است. چه كسي اطلاعات بازيكنان را به سرمربي مي‌دهد؟ خب آقا سهراب بايد بگويد ديگر. سرمربي هم كارهايش را ديكته مي‌كند و سهراب و بقيه هم كار او را انجام مي‌دهند. نظر شخصي‌ام اين است كه آقا جواد را نبايد عوض مي‌كردند و او حداقل تا نيم فصل حفظ مي‌شد.

* از نظر شما نكونام خودش تمايل به جدايي‌ نداشت؟
يك چيزي را بگويم، الان متاسفانه تعويض مربي در اينستاگرام است! هوادار مي‌رود تيمش را تشويق مي‌كند حالا تيم برنده يا بازنده باشد، اما اين نيست كه در اينستاگرام پست بگذارند كه ما اين يا آن مربي را مي‌خواهيم يا هوادارنمايي كه مي‌گويد اگر فرهاد مجيدي نيايد من ديگر استاديوم نمي‌روم، خب نيا! شماها شخص‌پرست هستيد و تيم استقلال را دوست نداريد. نكونام داشت كارش را مي‌كرد و پارسال سه دقيقه با قهرماني فاصله داشت كه آنها گل آفسايد زدند و ما قهرماني را از دست داديم. به جاي آنكه از او تشكر كنيد، مي‌گوييد فلاني باشد ديگر استاديوم نمي‌آييم! بدبختانه مديران هم به اين چيزها نگاه مي‌كنند و به رزومه و كارايي طرف نگاه نمي‌كنند.

* اشتباهات فردي روي گل‌هاي خورده استقلال تاثير داشت. چرا اين همه اشتباه فردي زياد است؟
تا بازيكن اشتباه نكند، گلي رد و بدل نمي‌شود و بالاخره يك بازيكن بايد كم‌كاري يا اشتباه كند ديگر! فوتبالي كه گل نداشته باشد به درد نمي‌خورد ولي از قصد اشتباه نمي‌كنند. مثلا در بازي‌هاي اروپايي كه يك بازي ۷ گل رد و بدل مي‌شود ۷ تا اشتباه مي‌كنند تا اين تعداد گل بزنند.

* موسيمانه بعد از بازي از عملكرد بازيكنان استقلال انتقاد كرد. در مورد اين انتقاد صحبتي داريد؟
مربي خوبي را آوردند و رزومه‌دار است و در اين حرفي نيست‌، اما الان وقتش نبود. زمان تغيير مربي نبود و تيم را دست هر كسي مي‌دادي بهتر از اين نمي‌شد. ما الان دو ماه است رنگ برد نديديم!

* حالا تكليف چيست؟
نمي‌دانم! شنيدم به بچه‌ها پولي ندادند و چند درصد چند وقت پيش دادند. فوتباليست حرفه‌اي پول مي‌خواهد، اما هم پاداش دهيد هم جريمه كنيد. پول بچه‌ها را بدهيد تا جان بگيرند. حسيني در بازي با ذوب آهن غايب بود كه گويا چون گفته بود پول نگرفتيم، او را بيرون گذاشتند. باشگاه دست وزارتخانه ورزش بود، بهتر بود! حداقل پنج روز ديرتر پول بچه‌ها را مي‌دادند. هر جا كه پاداش هست جريمه هم هست يا برعكس. نمي‌شود كه يك‌طرفه باشد. نمي‌تواني بروي چك بزني يا فيزيكي برخورد كني. در عوض از قراردادش كم مي‌كني. البته به وقتش پاداش هم مي‌دهي!

* صحبت پاياني.
بندگان خدايي سر مرز تلويزيون هم ندارند و از پاي راديو بازي را گوش مي‌دهند و دوست دارند تيم‌شان ببرد. شما را به امام حسين به خودتان بياييد! من رويم نمي‌شود از خانه بيرون بروم. هر كسي مي‌رسد مي‌گويد باز هم سه تا خورديد؟ بازيكنان غيرتي نشان دهند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.