نگرانی صهیونیست‌ها از پاسخ ایران/ نتانیاهو در اندیشه عزل گالانت

خبرگزاری مهر دوشنبه 07 آبان 1403 - 12:52
رسانه‌های صهیونیستی از نگرانی این رژیم نسبت به احتمال پاسخ موشکی گسترده ایران به حملات اخیر رژیم صهیونیستی و اختلافات داخلی در سطوح سیاسی این رژیم خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های صهیونیستی ابراز نگرانی کرد که این احتمال می‌رود که ایران در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی صدها موشک بالستیک به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. این در حالی است که اختلافات میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم، بالا گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از برخی منابع آگاه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی خواهان پایان دادن به درگیری مستقیم با ایران است.

در همین حال، کانال ۱۴ صهیونیستی از برآوردهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داد که ایران به دنبال پاسخگویی به حمله اخیر این رژیم است و رژیم صهیونیستی نیز خود را برای این واکنش آماده می‌کند.

پس از حمله

در ایران، وزیر امور خارجه اعلام کرد که تهران عصر جمعه نشانه‌هایی از احتمال حمله رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، این حمله را اقدامی شرورانه توصیف کرد و اعلام کرد که مقامات نحوه نشان دادن اراده و قدرت ملت را مشخص خواهند کرد و رژیم صهیونیستی باید اشتباه محاسباتی خود را اصلاح کند.

در همین حال، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، درخواست برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت کرد.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، نیز اعلام کرد که ایران «پاسخی مناسب به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک‌مان خواهد داد.»

اما لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، به سرعت به ایران هشدار داد که به این حملات پاسخ ندهد و اظهار کرد که این پاسخ نباید باعث تداوم تبادل حملات شود.

ارزیابی صهیونیست‌ها

هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، مدعی شد که حمله ارتش به ایران به سیستم‌های استراتژیک این کشور آسیب رسانده و رژیم صهیونیستی تنها بخشی از توان نظامی خود را به کار گرفته است.

بنیامین نتانیاهو نیز ادعا کرد که این حمله دقیق بوده و به تمامی اهداف مورد نظر دست یافته است. این اظهارات ساعاتی پیش از جلسه کابینه برای بررسی احتمال واکنش ایران به این حمله مطرح شد.

اختلافات نتانیاهو و گالانت

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اندکی پیش از حمله به ایران، انتقادات شدیدی نسبت به بنیامین نتانیاهو و برخی وزرای کابینه مطرح کرده و در پیامی به آنها گفته که «این جنگ بدون جهت مشخصی به پیش می‌رود.»

دفتر نتانیاهو در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد که پیام گالانت بسیار گیج‌کننده است و تنها یک جهت مشخص وجود دارد و آن هم اهداف جنگی است که از سوی کابینه تعیین شده است.

به گزارش رسانه‌های عبری، نتانیاهو به هم‌پیمانان خود در ائتلاف هشدار داده است که عزل گالانت پس از حمله به ایران ممکن خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.