قتل شبانه بنزین در ترافیک یک تصادف +عکس

مشرق نیوز دوشنبه 07 آبان 1403 - 13:09
شب گذشته یک تصادف و ترافیک سنگین پس از آن در استان تهران طی ۵ ساعت ۲۵ هزار لیتر بنزین را تلف کرد.

به گزارش مشرق، چپ کردن یک پراید وانت در جاده تهران-پاکدشت ترافیکی ۵ ساعته را به وجود آورد که طول آن به ۵ کیلومتر رسید. بنزین تلف شده ماشین‌ها در ترافیک تصادف پراید وانت حدود ۲۵ هزار لیتر برآورد می‌شود. ارزش واقعی این بنزین در حالی ۱.۲ میلیارد تومان است که پراید وانت صفر در بازار فقط ۳۰۰ میلیون تومان می‌ارزد.در شرایط عادی گذر از این منطقه با حفظ سرعت مطمئنه ۴ دقیقه زمان می‌برد اما در پی این تصادف طی مسیر یک ساعت و بیست دقیقه زمان می‌برد.

قتل شبانه بنزین در ترافیک یک تصادف +عکس

محاسبات پارسال یک اندیشکده از تردد روزانه ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران خبر می‌دهد و تنها یک انسداد از جمله تصادف به ترافیکی سنگین ختم می‌شود.برای برآورد مصرف بنزین در ترافیک پراید وانت، متوسط زمان حضور یک خودرو در ترافیک ۸۰ دقیقه، زمان کل ترافیک ۳۰۰ دقیقه، طول متوسط ماشین‌ها ۳ متر و فاصله بین هر دو ماشین ۱ متر فرض شده، از طرفی ۵ لاین خودرو در مسیر آسفالت و یک لاین در شانه خاکی جاده شکل‌گرفته بود.

قتل شبانه بنزین در ترافیک یک تصادف +عکس

هر سفر شهری در تهران به طور متوسط ۵۵ دقیقه زمان می‌برد و این شاخص سبب شده تا پایتخت ایران در میان ۱۰ شهر با بیشترین ترافیک در بین ۲۱۲ شهر بزرگ جهان قرار گیرد. پلیس راهور تهران در گزارشی عنوان کرده که ۷۱ درصد از ترددهای روزانه تهران مربوط به تک‌سرنشین‌هاست.کارشناس اقتصادی سعید زارع می‌گوید که تعداد کم اتوبان‌های شهری نسبت به تعداد خودرو عامل اصلی ترافیک در تهران است و باید زمینه توسعه این اتوبان‌ها در زمان اندک مهیا شود.اما کارشناس اقتصادی دیگر مجتبی کاظمی می‌گوید که با این وضعیت قیمت بنزین و سفرهای تک‌سرنشین اگر اتوبان‌های تهران چندبرابر شود بازهم ترافیک هست و تعداد تردد افزایش پیدا می‌کند.

قتل شبانه بنزین در ترافیک یک تصادف +عکس

مرکز بررسی‌های راهبردی دانشگاه تهران در گزارشی از تغییر رفتار مردم ایران در استفاده از سواری شخصی خبر داده و عنوان کرد که قیمت بنزین عامل اصلی این تغییر رفتار بوده است. این مرکز توسعه وسایل حمل‌ونقل عمومی در کنار تغییر در قیمت حامل‌های انرژی را تحت عنوان راه «راست» اقتصاد ایران معرفی کرده است.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.