اجبارمتقاضیان مسکن ملی به خریدگران آپارتمانها/۳۰۰میلیون بالابخرید

الف دوشنبه 07 آبان 1403 - 13:33
متقاضیان نهضت ملی مسکن پرند در حالی از سال ۹۹ در حال واریز وجه به حساب های اعلامی هستند که اکنون پس از گذشت چهار سال مجبورند واحدها را حدود ۳۰۰ میلیون بالاتر از عرف منطقه بخرند.

به گزارش مهر، خرداد ماه سال ١۴٠١ یعنی حدود دو سال و نیم پیش بود، که کلنگ اولین پروژه از نهضت ملی مسکن در پرند به زمین خورد و به گفته آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند سهم این شهر از پروژه نهضت ملی مسکن حدود ٣٣ هزار و ۵٠٠ واحد است و این تعداد واحد در مراحل مختلفی از ساخت قرار دارد، که از این تعداد حدود سه هزار واحد باقیمانده از طرح اقدام ملی مسکن در سال ١۴٠٠ است.

گفته می‌شود، بخشی از این واحدها آماده واگذاری است، اما به دلیل عدم آماده بودن زیرساخت‌ها از جمله نبود زیرساخت آب و فاضلاب امکان واگذاری وجود ندارد و چهار هزار واحد برای واگذاری منتظر تأمین تأسیسات بوده که یک هزار و ۷۰۰ واحد از آن مربوط به نهضت ملی مسکن است.

واحدهای اعلامی ۸۰ الی ۹۶ متری است

اما هرچه به زمان واگذاری‌ها نزدیک تر می‌شویم، گلایه‌هایی از متقاضیان نهضت ملی مسکن شنیده می‌شود، که جای تأمل دارد، یکی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در پرند که از سال ۱۳۹۹ در این پروژه ثبت نام کرده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از چند سال واریز مبالغ ۴۰ میلیونی چند هفته پیش با ما تماس گرفتند و خواستند، که برای انتخاب واحد خود به محل پروژه مراجعه کنیم و ما هم رفتیم.

وی که خانم میانسالی بود، افزود: واحدهای مختلف ۸۰ الی ۹۶ متری برای انتخاب بود، که یک واحد انتخاب کردیم.

از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ ۵۲۰ میلیون تومان واریز کرده‌ایم

این متقاضی نهضت ملی مسکن در پرند با بیان اینکه بعد از انتخاب واحد، ما را برای دریافت وام به کارگزاری معرفی کردند، گفت: این در حالی بود که ما از سال ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۳، مجموعاً ۵۲۰ میلیون تومان به حساب مسکن ملی واریز کرده بودیم، شهریور ماه ۱۴۰۳ نیز اعلام کردند، باید ۱۸۰ میلیون تومان واریز کنیم تا مجموع واریزهای به ۷۰۰ میلیون برسد و در صورت عدم واریز به پروژه‌هایی که عقب تر هستند منتقل می‌شویم. ظرف یک ماه با وام و غیره این مبلغ را تهیه و واریز کردیم تا از پروژه حذف نشویم.

اجبارمتقاضیان مسکن ملی به خریدگران آپارتمانها/۳۰۰میلیون بالابخرید

وی گفت: حالا پس از انتخاب واحد عنوان شد، که باید ۷۵۰ میلیون تومان وام مسکن بگیریم، که این یعنی مجموعاً واحد انتخابی برای ما یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون نقدا حساب شده است، این در حالی است که متراژ این واحدها متفاوت بوده و مبلغ نهایی واحد هنوز به ما اعلام نشده است.

این متقاضی مسکن مهر گفت: اقساط این وام ۷۵۰ میلیون تومانی نیز ماهیانه ۱۲ میلیون تومان است، که واقعاً برای قشر متوسط و کارمند با توجه به پایه حقوق‌ها نشدنی یا بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: این قیمت در حالی است، که واحدهای مشابه در پرند حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود و ما مجبوریم، ۲۵۰ میلیون تومان پول بیشتری از خریداران عادی بدهیم، در حالی که به وام دریافتی هم به طور جداگانه سود بانکی ۱۸ درصد می‌خورد و پولمان نیز مدت‌ها است، دست سازندگان و متولیان مسکن ملی بوده است.

این متقاضی نهضت ملی مسکن در پرند با بیان اینکه اگر پول واریزی قبلی ما در آن زمان محاسبه شود، می‌بینیم، که اجرای این طرح نه تنها به نفع مردم و متقاضیان نبوده بلکه ضررهای زیادی از این راه به ما وارد شده است.

پسرم ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد، چطور ۱۲ میلیون قسط بدهیم

مادر یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی نیز در خصوص این وام گفت: حقوق پسرم در مجموع ۱۰ میلیون تومان است، تا الان نیز با سختی هزینه‌های مسکن ملی را پرداخت کرده ایم و واقعاً نمی دانم با حقوق ۱۰ میلیون تومان چطور باید اقساط این وام را پرداخت کند.

اجبارمتقاضیان مسکن ملی به خریدگران آپارتمانها/۳۰۰میلیون بالابخرید

قیمت‌های اعلامی برای نهضت ملی مسکن واقعی نیست

یکی از آقایان که با خانواده خود برای انتخاب واحد آمده بود نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این واحدها برای اقشار کم درآمد جامعه است که کل حقوقشان شاید یکی دو میلیون بالاتر از مبلغ ماهیانه این وام باشد. در ضمن قیمت این واحدها آن هم در فاز ۶ و انتهای پرند واقعی نیست و راه برگشتی هم برای دریافت پول‌های واریز شده نداریم.

قیمت آپارتمان در فاز ۶ پرند بین ۸۷۰ میلیون الی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

خبرنگار مهر برای بررسی قیمت‌های آپارتمان در پرند به برخی از مشاورین املاک این شهر مراجعه کرد، یکی از مشاورین املاک پرند به خبرنگار مهر گفت: یک مورد آپارتمان ۸۴ متری با قیمت مناسب و استثنایی دو خواب با نقشه مهندسی و بدون پرتی سالن پذیرایی بزرگ و نورگیر برای فروش به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان موجود است.

وی اضافه کرد: مورد دیگری هم موجود است، طبقه دوم مجتمعی شش طبقه چهار واحدی بدون مشرف، غرق در نور با سالن پذیرایی بزرگ و کلید نخورده، با متریال و طراحی متفاوت و مدرن، اتاق خواب‌های استاندارد و بزرگ، تراس جادار و قابل چیدمان و نزدیک بیمارستان بزرگ پرند با متراژ ۸۴ متر نیز ۸۷۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

این فعال بخش مسکن اضافه کرد: یک واحد نیز در فاز شش، «کیسون»، زون ۹، بلوک ۳، طبقه ۳ با دسترسی آسان و سریع به همه امکانات مورد نیاز از جمله مدرسه، فروشگاه و مراکز خرید، درمانگاه، مسجد و با متراژ ۷۵ متری، کلیدنخورده با کابینت کامل، کمد دیواری، هود لمسی، گاز رومیزی، کناف و نورپردازی و قابل استعلام از شرکت عمران پرند و با قابلیت انتقال سند مستقیم بین طرفین در دفتر اسناد رسمی نیز به قیمت یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان برای فروش وجود دارد.

موارد موجود برای فروش، با متراژهای شبیه به واحدهای نهضت ملی مسکن و قیمت‌های بسیار کمتر از قیمت اجباری اعلام شده آن قدر زیاد است، که می‌توان، با گذاشتن اندک وقتی در منطقه برای خرید آنها اقدام کرد.

در این شرایط متقاضیان مسکن ملی پرند حیران و سردرگم بین خرید مسکن با قیمت‌هایی بین ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون بیش از قیمت منطقه و یا پس گرفتن پول‌های واریزی که از مدت‌ها قبل و سال‌های قبل به حساب‌های اعلام شده واریز کرده‌اند، مانده‌اند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.