ممنوعیت فروش آیفون ۱۶ در این کشور | ماجرا چیست؟

گسترش نیوز دوشنبه 07 آبان 1403 - 13:41
نمایان است که شرکت فناوری بزرگ آمریکایی با چالش جدیدی روبرو شده است؛ زیرا به نظر می‌رسد فروش آیفون ۱۶ در اندونزی ممنوع شده است.

۹to۵mac، گزارش جدیدی منتشر کرده که از ممنوعیت محصولات اپل در اندونزی خبر می‌دهد. آنطور که مشخص است خلف وعده اپل باعث شده بازار این منطقه را از دست بدهد. دولت اندونزی از شرکت‌های خارجی که محصولات خود را در این کشور عرضه می‌کنند خواسته که حداقل ۴۰ درصد از قطعات مصرفی محصولات خود را در این کشور تولید کنند.

اپل نیز یکی از شرکت‌های خارجی است که قول داده بود مراکز تحقیق و توسعه خود را در این کشور راه‌اندازی کند. غول فناوری آمریکایی همچنین منعهد شده بود که مبلغ ۱۰۹ میلیون دلار برای تولید قطعات خود در این کشور سرمایه‌گذاری کند؛ اما به وعده‌های خود عمل نکرده است.

آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، اپل از ۱۰۹ میلیون دلار فقط ۹۵ میلیون دلار را پرداخت کرده است. دولت اندونزی هم به دلیل خلف وعده این شرکت، فروش محصولات آن را ممنوع کرده است. ممنوعیت اپل حتی شامل جدیدترین محصولاتش مانند آیفون ۱۶ و اپل واچ سری ۱۰ نیز می‌شود.

شرکت-اپل-1

اپل به تعهداتش عمل نکرده است

گومینگ کارتاساسمیتا، وزیر صنعت اندونزی، در این باره توضیح داد:

    هنوز نتوانسته‌ایم مجوزهای لازم برای آیفون ۱۶ را صادر کنیم، زیرا تعهداتی وجود دارد که اپل باید آن‌ها را عملی کند.

در واقع دولت اندونزی، گواهینامه‌های IMEI که برای فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور لازم است را برای محصولات جدید اپل صادر نکرده است. باید دید غول فناوری آمریکایی برای حل این مشکل چه می‌کند.

کدخبر: 339232

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.