روش تهیه قلیه کدو حلوایی + فوت و فن

همشهری آنلاین دوشنبه 07 آبان 1403 - 14:21
برای کسانی که به دنبال دستور پخت غذاهای متنوع هر فصل هستند، خورشت قلیه کدو حلوایی معنایی دیگر دارد. غذایی خوشمزه که ویژه فصل پاییز بوده و خانواده‌ها با پختن آن طعمی دلپذیر را تجربه خواهند کرد.

همشهری - سعیده مرادی: فاطمه باقری، مدرس و کارشناس آشپزی طرز تهیه قلیه کدو حلوایی را ارائه کرده است، با ما همراه باشید.

مدت زمان آماده سازی: یک ساعت

مدت زمان پخت: ۲ ساعت

تعداد: برای ۴ نفر

مواد لازم:

لوبیا چیتی:۳۰۰ گرم

سیر: ۴ حبه

پودر گردو: ۳۰۰ گرم

رب آلبالو: یک قاشق غذاخوری

رب انار ملس: ۳ قاشق غذاخوری

کدو حلوایی: ۳۰۰ گرم

شکر: یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

روش تهیه:

۱: در ابتدا لوبیا چیتی را خوب بپزید. حالا پوست سیر را جدا کرده و آن را له کنید. سیر له شده را داخل قابلمه تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

۲: حالا پودر گردو را به سیر اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. رب انار، رب آلبالو، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به مواد بیفزایید. سپس داخل قابلمه آب ریخته و اجازه دهید تا به جوش آید.

۳: بعد پوست کدو را جدا کرده و به صورت نگینی خرد کنید و داخل تابه بریزید و تفت دهید. پس از کمی شکر و زعفران را روی کدوها بپاشید و با شعله ملایم اجازده دهید تا کاراملی شوند.

۴: در انتها لوبیا را به همراه کدو حلوایی به مخلوط گردو اضافه کنید و اجازه دهید تا خورشت به مدت یک ساعت پخته و جا بیفتد.

نکته:

داخل این غذا می‌توان به جای کدوی خرد شده، کدوی پوره شده ریخت. در سرو آن نیز بسته به ذائقه افراد می‌توان از شکر یا آب لیمو استفاده کرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.