حمله رژیم صهیونیستی به ایران یک اقدام نقض منشور ملل متحد بود

خبرگزاری مهر دوشنبه 07 آبان 1403 - 14:22
معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت:حمله رژیم صهیونیستی به ایران یک اقدام تجاوزکارانه و نقض منشور ملل متحد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: اقدام رژیم صهیونیستی نقض حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و اقدامی تجاوزکارانه بود. ما بلافاصله این اقدام را به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت گزارش کردیم.

وی افزود: وزیر امورخارجه نامه‌ای برای دبیرکل و شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد. خواستار تشکیل جلسه فوری و اضطراری شورای امنیت شدیم که سه عضو این شورا یعنی چین، روسیه و الجزایر از این درخواست حمایت کرده و این نشست عصر امروز برای رسیدگی به ابعاد این جنایت برگزار خواهد شد.

غریب آبادی گفت: اقدامات در جهت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی از جمله این تجاوز صرفاً در حوزه سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی خلاصه نمی‌شود و اقدامات متعددی در دست بررسی است ولی بعد حقوقی نیز برای اینکه افکار عمومی و توجه سازمان‌های بین‌المللی را به این اقدام تجاوزکارانه جلب کنیم و فشار هرچه بیشتری بر رژیم صهیونیستی وارد کرده و این رژیم را پاسخگو کنیم مهم است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.