آکسیوس: هریس جدایی تدریجی از بایدن را کلید زده است

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 07 آبان 1403 - 14:25
رسانه آمریکایی گزارش داد کامالا هریس در مقام نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات‌ آمریکا به تدریج در حال بیشتر کردن فاصله‌اش از جو بایدن با هدف قطع تدریجی ارتباطش با این رئیس کنونی خود در کاخ سفید است.

به گزارش ایسنا، بعد از آنکه «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا در ماه ژوئیه رسما جانشین «جو بایدن» به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات شد رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که فاصله این ۲ چهره ارشد حزب دموکرات روز به روز بیشتر می‌شود و اختلاف و جدایی آنها قوت می‌گیرد.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، ستاد انتخاباتی کامالا هریس هم‌اکنون بایدن را یک دردسر سیاسی برای خود می‌بیند اما نمی‌خواهد مستقیما به او بگوید که دست از حمایت‌های انتخاباتی خود از هریس بردارد و دیگر مایل به اظهار حمایت او نیست.

این رسانه تصریح داشته که دموکرات‌ها و برخی از کارمندان تیم بایدن مراعات می‌کنند که غرور و احساسات جو بایدن را جریحه‌دار نکنند.

یک منبع درباره وضعیت روابط بین هریس و بایدن گفت که روابط آنها مثل یک «جدایی تدریجی» به نظر می‌رسد و تیم هریس در عین اینکه احترام بایدن را نگه می‌دارد اما نمی‌خواهد پیوندی میان این نامزد دموکرات که در یک رقابت تاریخی نزدیک با رقیب جمهوریخواهش قرار دارد با رئیس جمهور دموکراتی که هم‌اکنون نرخ محبوبیت ۳۹ درصدی در نظرسنجی شرکت «فایو ثِرتی اِیت» کسب کرده به نمایش بگذارد.

منبع مذکور تاکید کرد: «بایدن حالا تبدیل به یادگار چهار سال گذشته شده نه اینکه نماینده چهار سال آینده باشد.»

در ادامه این گزارش تصریح شده که ۲ منبع مطلع گفتند تیم جو بایدن روزهایی را در تقویم کاری این رئیس جمهور آمریکا به تبلیغ برای هریس اختصاص داده بود اما نامزد دموکرات‌ها به این روزها بی اعتنایی کرد تا بدون هیچ اتفاقی سپری شوند.

به نوشته ایندیپندنت، در حالی که تنها حدود یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده هم‌اکنون هیچ رویداد تبلیغاتی که در آن هریس مشترکا با بایدن شرکت کند برنامه‌ریزی نشده است.

برخی افراد حاضر در تیم جو بایدن طبق این گزارش همچنان اصرار دارند که او به رغم همه گافها و ضعفهایی که از خود نشان داده می‌تواند برای تبلیغ برای نامزدی معاونش در انتخابات مفید واقع شود و تیم هریس به محبوبیتی که او در بین رای‌دهندگان طبقه کارگر سفید پوست در ایالت‌هایی همچون پنسیلوانیا دارد، بی‌اعتنا است.

بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ توانست بیشتر از «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، آرای این گروه رای‌دهندگان را به دست بیاورد و این باعث پیروزی در همین دست ایالت‌ها و پیروزی کلی او در انتخابات ۲۰۲۰ شد.

دو منبع مطلع به آکسیوس تصریح کردند تیم بایدن اما اعتنایی به بی‌توجهی‌های ستاد هریس نکرده و در این راستا اخیرا تجمعی تبلیغاتی را به صورت یکجانبه در پیتزبورگ برگزار کرد که برخی از اعضای تیم هریس در ابتدای امر از آن مطلع نشدند.

یک مقام کاخ سفید اما این مساله را خطاب به آکسیوس تکذیب کرد و گفت که ستاد هریس این سفر بایدن را هماهنگ کرده بود و از آن نامطلع نبود.

سخنگوی کاخ سفید به آکسیوس عنوان کرد: «در محافل سیاسی همواره گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود اما این گمانه‌زنی دقیق نیست. ما با ستاد هریس از نزدیک در تماسیم تا مکان، زمان و نحوه کمک‌های رئیس جمهور به او را تعیین کنیم.»

با این حال ستاد هریس ایمیل‌هایی به منظور اعلام تجمعات برگزار شده در روز شنبه فرستاده بود که در آنها اشاره‌ای به حضور بایدن در آنها نکرده بود.

از سوی دیگر بایدن در یک رخداد قابل توجه دیگر در اوایل ماه جاری میلادی به شکلی از پیش اعلام نشده به اتاق گزارش کاخ سفید رفته و در آنجا به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد که تصادفا باعث کمرنگ شدن رویداد رسانه‌ای شد که هریس در میشیگان برگزار کرد.

از سوی دیگر برخی از دستیاران هریس این هفته از این گلایه کردند که بایدن اخیرا در اظهار نظر خطاب به حامیانش در نیو همپشایر گفت که دونالد ترامپ باید زندانی شود.

بایدن در توضیح این حرفش گفت که منظور او «طرد سیاسی» ترامپ بوده اما جمهوریخواهان حامی ترامپ هم‌اکنون این لغزش زبانی بایدن را دستاویز قرار داده‌ و آن را سند و مدرک این که دولت بایدن ناعادلانه رئیس جمهور سابق آمریکا را تحت پیگرد قرار داده، می‌دانند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.