بارزترین مصداق عدالت آموزشی خدمت به دانش آموز استثنایی است

خبرگزاری مهر دوشنبه 07 آبان 1403 - 15:35
وزیر آموزش و پرورش گفت: حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی بارزترین مصداق عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به همراه اسماعیل بحری‌زاده مدیرکل حوزه وزارتی و حجت‌اله ابوی ثانی دستیار ویژه وزیر آموزش و پرورش از سازمان آموزش و پرورش استثنایی بازدید و با رئیس، معاونان و کارکنان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

کاظمی در این نشست موضوعات کلیدی مرتبط با آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان استثنایی را مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت توزیع نیروی انسانی و نیاز به رویکرد میدانی در تحلیل مسائل، گفت: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به‌عنوان متفاوت‌ترین بخش آموزش‌وپرورش، نقشی کلیدی در تحقق عدالت آموزشی دارد.‌

کاظمی در این نشست با تأکید بر لزوم اخلاص در گفتار و عمل اظهار داشت: حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی بارزترین مصداق عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: هر دانش‌آموز استثنایی حداقل پنج برابر دانش‌آموز عادی هزینه دارد و خدمت به این دانش‌آموزان هم ارزشمند و هم لذت‌بخش است.‌

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر ضرورت طراحی نقشه راه برای پیشبرد اهداف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تاکید کرد و گفت: باید در حوزه فناوری، منابع انسانی و معیشت همکاران و دیگر موضوعات، مسیر رشد و ارتقا را فراهم کنیم.

وی همچنین خواستار تغییر الگوهای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان استثنایی، اولویت‌بندی مسائل و تدوین برنامه‌ای جامع برای آینده سازمان شد.

کاظمی در بخش پایانی سخنان خود بر استخراج شاخص‌های کلیدی آموزش‌وپرورش استثنایی براساس برنامه هفتم توسعه و سند تحول بنیادین تأکید کرد تا با اولویت‌بندی دقیق، نقشه راهی مؤثر برای چهار سال آینده این حوزه تدوین شود.

در ادامه سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در صحبت‌های خود تعبیر خود از آموزش‌وپرورش استثنایی را اینگونه توصیف کرد: تعامل، تخصص و تعاطف.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در سازمان افزود: اعتبارات ما در بودجه وزارت آموزش و پرورش به اندازه کافی نیست و ساختار فعلی ادارات استان‌ها نیاز به بازنگری دارد.

قاسمی همچنین بر اهمیت رهنمودهای وزیر و هیئت اندیشه‌ورز به‌عنوان چراغ راه سازمان تأکید کرد.

در این نشست، معاونان و مدیران سازمان نیز به بررسی چالش‌های موجود و راهکارهای حوزه‌های خود پرداختند. پس از پایان جلسه، وزیر آموزش و پرورش به همراه سالار قاسمی از مرکز سرور سازمان و چاپخانه کتب بریل بازدید کرد و ضمن دیدار با تیم جوان مهندسان نرم‌افزار سامانه سیرت ۲، در جریان اقدامات و کارکردهای اساسی این سامانه قرار گرفت‌.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.