نیروگاه‌های برتر اوج بار تابستان ۱۴۰۳ معرفی شدند

صدا و سیما دوشنبه 07 آبان 1403 - 15:42
نیروگاه‌های برتر اوج بار تابستان ۱۴۰۳ معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علی‌اصغر عبدلی» مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اجرای طرح پایش عملکرد نیروگاه‌های حرارتی در دوره پیک مصرف برق تابستان ۱۴۰۳ گفت: برای بررسی میزان تحقق تولید نیروگاه‌های حرارتی در این دوره، طرح پایش عملکرد نیروگاه‌های حرارتی در ساعات پیک روز و شب از ابتدای خردادماه شروع و تا پایان شهریور ماه ادامه داشت.
 
وی افزود: طی دوره اجرای این طرح، مقادیر قدرت عملی و تولید واحد‌های حرارتی در ساعات پیک روز و شب بر اساس اطلاعات ثبت شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران مقایسه، درصد تحقق تولید هریک از واحد‌ها و محدودیت‌های احتمالی آنها شناسایی و بر حسب عوامل مختلف بررسی و تحلیل شد.
 
مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی با بیان اینکه گزارش‌های عملکرد نیروگاه‌ها در بازه‌های زمانی مختلف برای بررسی و رفع اشکالات احتمالی در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است، گفت: در این طرح سعی شده است با ایجاد فضای رقابتی مثبت در بین نیروگاه‌ها، عملکرد نیروگاه‌ها به صورت روزانه پایش و گزارش های­ مدیریتی مربوطه تهیه و ارائه شود.
 
عبدلی بیان­کرد: از اهداف اصلی این طرح می‌توان به پایش روزانه واحدها، شناسایی واحد‌های دارای محدودیت تولید و برنامه‌ریزی و اقدام در راستای رفع آنها، اطلاع‌رسانی به مالکان و مدیران نیروگاه‌ها در خصوص عملکرد نیروگاه‌های تحت پوشش و در نهایت افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های حرارتی اشاره کرد.
 
وی افزود: براساس بررسی صورت گرفته، ­بیشترین درصد تحقق تولید به ترتیب نیروگاه‌های بیستون، شهیدمفتح و توس رتبه‌های اول تا سوم را در میان نیروگاه‌های بخاری و نیروگاه‌های زاگرس، هنگام، خرمشهر و بمپور رتبه‌های برتر را در میان نیروگاه‌های گازی بزرگ کسب کرده‌اند.
عبدلی اضافه کرد: در میان نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی نیز نیروگاه‌های سرو، شوباد و کاشان و در میان نیروگاه‌های کوچک مجموعه طرشت، اسلام‌آباد غرب و شهید زنبق توانسته‌اند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.