بورل: در یک قدمی جرقه‌ وقوع جنگ بزرگ قرار داریم

مشرق نیوز دوشنبه 07 آبان 1403 - 16:18
مسئول سیاست خارجی اروپا با اذعان به نقض‌های بی‌شمار قطعنامه‌های سازمان ملل به دست رژیم صهیونیستی، گفت که آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد، جنگ اوکراین را به حاشیه برده است.

به گزارش مشرق، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آنچه در خاورمیانه در حال وقوع است، نشان می‌دهد که ما حس انسانیت‌مان را از دست داده‌ایم و به گفته وی، با اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد، جنگ اوکراین به حاشیه رفته است.

بورل در گفتگو با رادیو «آاِن‌ای» اسپانیا بیان کرد: آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد، نشان دهنده این است که ما حس انسانیت‌مان را از دست داده‌ایم. ما دیگر چندان درباره جنگ اوکراین صحبت نمی‌کنیم و گویی آن (جنگ) تمام شده است اما اینطور نیست بلکه به همان شدت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: نمی‌دانم که اسرائیل به طور سیستماتیک به چند قطعنامه سازمان ملل پایبند نبوده است! وقتی که ما خواستار آتش‌بس می‌شویم، آن خواسته به معنای توانمندی‌های بازدارندگی ماست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: مادامی که جنگ در غزه و لبنان ادامه یابد، در یک قدمی جرقه‌ای زندگی می‌کنیم که می‌تواند به وقوع جنگی حتی بزرگ‌تر بیانجامد.

منبع: مهر

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.