مسکو خواستار کمک شورای امنیت برای آرام کردن وضعیت خاورمیانه شد

اقتصادنیوز دوشنبه 07 آبان 1403 - 16:28
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو انتظار دارد که شورای امنیت سازمان ملل به آرام کردن اوضاع در خاورمیانه پس از حمله اسرائیل به ایران کمک کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف روز دوشنبه هفتم آبان ۱۴۰۳ پس از مذاکرات با همتای کویتی خود افزود: مسکو معتقد است پس از حملات (رژیم) اسرائیل به ایران، اکنون ممکن است از بدترین سناریو جلوگیری شود.

وی افزود: در این مرحله، ما موفق شده ایم از بدترین سناریو اجتناب کنیم، حداقل به این دلیل که احتمال آن همچنان باقی است.

وزیر امور خارجه روسیه در عین حال یادآور شد: افرادی هستند که می‌خواهند درگیری در خاورمیانه را تشدید کنند تا ایالات متحده آمریکا بتواند در آن مداخله کند.

شورای امنیت سازمان ملل به آرام کردن وضعیت خاورمیانه کمک کند

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسکو انتظار دارد که شورای امنیت سازمان ملل به آرام کردن اوضاع در خاورمیانه پس از حمله (رژیم) اسرائیل به ایران کمک کند.

وی با اشاره به اظهارنظر مقام‌های تل‌آویو مبنی بر اینکه ما پاسخ داده‌ایم و نیازی به انجام کار دیگری نداریم، گفت: شرایط سختی است، آنها (صهیونیستها) شرایط را ساده نکرده‌اند، اما امیدواریم که شورای امنیت سازمان ملل بتواند به نحوی به آرامش اوضاع کمک کند.

لاوروف افزود: انتظار می‌رود که شورای امنیت سازمان ملل به پیشنهاد الجزایر، چین و روسیه در این زمینه رسیدگی کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.