پینگ‌پنگ، ممنوع/ پاسخی که اسرائیل را تضعیف و پشیمان خواهد کرد

الف دوشنبه 07 آبان 1403 - 16:46
پاسخ ایران به شرارت رژیم موقت اسرائیلی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران با طراحی مناسب در زمان، مکان و شدت، پایانی است بر روندی که تل‌آویو آغاز کرد.

 یکی از خطراتی که بعد از تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق در ابتدای سال جاری سپس ترور شهید هنیه در تهران، از زبان کارشناسان متعدد بیان شد، خطر عادی شدن تجاوز رژیم به منافع یا تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است. همانطور که قبلا هشدار داده شده و هسته تصمیم‌گیر در جمهوری اسلامی ایران نیز بخوبی به آن واقف است، این خطر، روندی است که رژیم موقت علیه ایران از حمله در دمشق، آغاز کرده است. ابتدا حمله به فرماندهان ایرانی در سوریه، بعد از آن، حمله به فرماندهان در ساختمان دیپلماتیک و رسمی، سپس حمله به میهمان رسمی ایران در تهران (شهید هنیه) و سرانجام تجاوز به حریم سرزمینی ایران. این روندی است که سران رژیم صهیونیستی در قبال ایران آغاز کرده‌اند و قصد دارند، آن را به روندی معمول و سطح بالاتر، تبدیل کنند و هر گونه قبح حمله به حریم ایران را از بین ببرند. اما آیا موفق می‌شوند؟ قطعا خیر چون تهران در مدت اخیر نشان داده به هیچ وجه با این راهبرد رژیم کنار نخواهد آمد و آن را تحمل نخواهد کرد.

منابع مطلع می‌گویند، رژیم صهیونیستی بزودی خواهد فهمید که بازی خطرناکی را آغاز کرده و جمهوری اسلامی ایران به واسطه پشتیبانی مردم و اتحاد درونی در همه سطوح، و اراده برای دفاع از حریم سرزمین، به دشمن تفهیم خواهد کرد که اینجا کاملا دچار اشتباه محاسباتی است.دلیل وجود این فهم و ادراک در تهران این است که سران تصمیم‌گیر در ایران بخوبی واقفند که خطر دقیقا در کجا نهفته و اجازه نخواهند داد، زد و خورد فعلی میان ایران و رژیم موقت، به شکل کنونی و پینگ‌پنگی ادامه یابد تا از این طریق قبح جسارت علیه حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بریزد؛ تهران در زمین طراحی شده اسرائیل بازی نخواهد کرد و بزودی (که معنای آن لزوماً چند روزه نیست) طراحی جدیدی اجرا خواهد شد تا رژیم ضمن پشیمانی از آغاز چنین روندی با ایران، تاوان دست درازی و شرارت علیه ایران را نیز بدهد.

هر چند فهماندن این امر به دشمن تاوان داشته باشد، این نکته قطعی است که عدم تفهیم این امر به دشمن و باقی ماندن آن در این خطای محاسباتی، هزینه و تاوان بیشتری خواهد داشت. رهبر انقلاب در میانه انبوهی از اطلاعات و تحلیل‌ها و گزارش‌ها، موضوع را بسیار دقیق ساده‌سازی کردند و به مردم اعلام کردند که مشکل دقیقا اینجاست که «بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. اینها دچار خطای محاسباتی‌اند در قبال ایران. اینها ایران را نمی‌شناسند، جوانان ایران را نمی‌شناسند، ملت ایران را نمی‌شناسند، قدرت و توانایی و ابتکار و اراده ملت ایران را هنوز درست نتوانسته‌اند بفهمند؛ این را ما باید به این‌ها بفهمانیم». بنابراین ابتکاری که رهبر انقلاب از آن یاد کردند، چه بسا همان طراحی است که خطای محاسباتی اسرائیل را باید تصحیح کند.

نکته مهم، آمادگی‌ای است که رهبر انقلاب اشاره کردند که نزد مردم ایران وجود دارد. این آمادگی، سرمایه عظیم و فرصتی مغتنم است. لذا با به خرج دادن ابتکار، باید بهترین طراحی که «به صلاح کشور و ملت» است، صورت بگیرد. مشخصاً این ابتکار منحصر به موشک نیست و یک طراحی چند بعدی است که چند ویژگی دارد. همانطور که در مطالب پیشین از همین قلم اشاره شد، یک بار برای همیشه، مستی جنون‌آمیز از کله سران صهیونیست خواهد پرید و آنان از خطای محاسباتی خارج خواهند شد. سپس تیم حاکم بر رژیم از کرده خود علیه ایران پشیمان و سیبل انتقادات داخلی می‌شود. سرانجام تاوان جسارت و جنایات اخیر خود را می‌دهند به نحوی که جرأت اقدام (آشکار) دیگری علیه ایران نخواهند داشت یا هزینه آن، به مراتب برای رژیم و حامیان آمریکایی و غربی‌ عربی رژیم، سنگین است.

خوب است اینجا هشدار ژنرال اسحاق بریک را یادآوری کنم که امروز دوشنبه در روزنامه معاریو خطاب به سران صهیونیست نوشت: «...هنوز برای خوشحالی از بابت حمله اسرائیل [به ایران] زود است... بارها در گذشته مشاهده کردیم که بیشتر تحلیلگران اسرائیلی... نگرشی محدود دارند... برخی بازنشستگان [ارتش] می‌گویند، ما به وضعیتی نزدیک به تصمیم [جنگ] منطقه‌ای نزدیک شده‌ایم و پیام حمله اسرائیل به ایران کاملا روشن است واین حمله مقدمه حمله‌ای بزرگ‌تر است. تفکر اینها، پراکنده است. مثل پَری که با وزش هر باد، به یک سو می‌رود. همه ما باید توجه داشته باشیم که هنوز ایرانی‌ها بیش از 3000 موشک بالستیک و پرتابه موشکی دارند که می‌تواند خسارت عظیمی به عمق اسرائیل و مراکز جمعیتی بزند و مهم‌تر از همه اینکه جنگ اسرائیل با کمک آمریکا فقط علیه ایران و متحدانش نیس بلکه علیه محور شرارت یعنی روسیه و چین و ایران است...».

هر چند آمار ژنرال بریک از موشک‌های ایران قدیمی است و نیاز به بروزرسانی دارد اما هشدارش به سران اسرائیل، بجاست. چون، حماقت اسرائیل جای خوشحالی ندارد و از طرفی دیگر، قرار نیست زد و خورد پینگ‌پنگی که به زیان ایران است ادامه یابد. نکته بسیار مهم این است که ضربات ایران، پاسخ و واکنش است نه کنش و شروع‌کننده حمله. بنابراین پاسخ قطعی ایران به شرارت رژیم صهیونیستی در روزها یا ماه‌های آتی، به نوعی پاسخ تمام‌کننده است. ترجمه وعده تمام شد زمان بزن دررویی.

این بار این پاسخ به مراتب بیش از ضربات قبلی، تکمیل‌کننده پازل مقاومت منطقه‌ای و متزلزل کردن موقعیت منطقه‌ای رژیم است به گونه‌ای که مشکلات موجودیتی آن را افزایش خواهد داد. همانطور که سید شهید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، یازدهم مرداد در یابود فرمانده شهید، فؤاد شکر گفت، «در پاسخ که شکی نیست. ما فیها نِقاش. این جای بحث ندارد. دشمن و حامیانش در انتظار باشند؛ بيننا وبينهم الأيام والليالي والميدان».

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.