ادعای بنیاد آلمانی درباره ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 07 آبان 1403 - 18:07
بنیاد آلمانی مدعی است که روسیه از آغاز جنگ اوکراین تا امروز چند میلیارد دلار سلاح و مهمات از کره شمالی دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، بنیاد آلمانی «فریدریش نائومان» مدعی شد که روسیه از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون معادل ۱.۷ تا ۵.۵ میلیارد دلار سلاح از کره شمالی دریافت کرده است.

به ادعای این بنیاد آلمانی، ارسال تسلیحات از کره شمالی به روسیه با آغاز جنگ اوکراین افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که پیونگ‌یانگ ممکن است از طریق اعزام سربازان خود به روسیه، به صدها میلیون دلار درآمد دست یابد.

این بنیاد مدعی شده است که همکاری روسیه و کره شمالی به ارسال سلاح محدود نمی‌شود، بلکه مسکو سعی دارد با انتقال فناوری نظامی و ایجاد مشکلات امنیتی و دیپلماتیک برای کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن، شرایط ژئوپلیتیکی را به نفع خود تغییر داده و اتحادهای غربی را تضعیف کند.

کره شمالی اطلاعاتی درباره صادرات تسلیحاتی خود منتشر نمی‌کند، اما این بنیاد آلمانی با استناد به اظهارات سازمان اطلاعاتی کره جنوبی و تصاویر ماهواره‌ای، مدعی شده است که کره شمالی عمدتاً با ارسال گلوله‌های توپخانه‌ای و موشک‌های کوتاه‌برد از روسیه پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، در این گزارش ادعا شده است که افزایش همکاری ادعایی روسیه و کره شمالی در حوزه تسلیحات و فناوری نظامی می‌تواند با قدرتمندتر کردن کره شمالی، چین را از روسیه خشمگین کرده و همچنین مسکو را در عرصه جهانی منزوی کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.