ادعای ناتو درباره حضور نیروهای کره شمالی در منطقه کورسک

الف دوشنبه 07 آبان 1403 - 19:41
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی مدعی حضور نیروهای کره شمالی در روسیه برای جنگ علیه اوکراین شد و به نوعی ادعای کره جنوبی دشمن پیونگ یانگ را تکرار کرد.

به گزارش تسنیم، مارک روته دبیر کل ناتو امروز دوشنبه پس از دیدار با یک مقام سرویس اطلاعات کره جنوبی ادعای این کشور در مورد حضور نیروهای کره شمالی در روسیه برای جنگ علیه اوکراین را تکرار کرد.

روته مدعی شد که کره شمالی نیروهای خود را برای کمک به پوتین به روسیه اعزام کرده و اکنون نیروهای پیونگ یانگ برای جنگ علیه اوکراین در کورسک هستند.

نیروهای اوکراینی از ابتدای ماه اوت پیشروی‌های را در منطقه کورسک داشتند و اکنون چندین کیلومتر از این منطقه در غرب روسیه را تصرف کردند.

روته ادامه داد که این اقدام نشان دهنده «تشدید قابل توجهی» در دخالت کره شمالی در درگیری اوکراین و نشانه «گسترش خطرناک جنگ روسیه» است.

بیشتر بخوانیدکره شمالی: اخبار اعزام نیرو به روسیه شایعه‌ای بی‌اساس است
افزودن هزاران سرباز کره شمالی به بزرگترین درگیری اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، فشار بیشتری را بر ارتش خسته اوکراین وارد خواهد کرد.

مقامات غربی می‌گویند که این امر همچنین به تنش‌های ژئوپلیتیکی در شبه جزیره کره و منطقه وسیع تر هند و اقیانوس آرام از جمله ژاپن و استرالیا دامن می‌زند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهارات روته را رد و خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ و مسکو در ژوئن گذشته یک پیمان امنیتی مشترک امضا کردند. 

لاوروف اعلام کرد که مربیان نظامی غربی قبلا به طور مخفیانه در اوکراین مستقر شده‌اند تا به ارتش این کشور برای استفاده از تسلیحات دوربرد ارائه شده توسط شرکای غربی کمک کنند.

وی پس از دیدار با وزیر خارجه کویت در مسکو گفت: پرسنل نظامی غرب مدت‌هاست در اوکراین کار می‌کنند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.