توصیه‌های مهم مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب به نابغه ایران

خبرآنلاین دوشنبه 07 آبان 1403 - 21:12
تاریخ سازی بنیامین فرجی، نابغه 14 ساله تنیس روی میز ایران سبب ملاقات او با مخبر شد و او حالا از این دیدار می گوید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تاریخ سازی بنیامین فرجی، نابغه 14 ساله تنیس روی میز ایران در بازی های قهرمانی بزرگسالان آسیا و شکست قهرمان المپیک پاریس توسط او، یک گام مهم در ادامه روند افتخارآفرینی های این وزرشکار نوجوان برای آینده ایران است. شاید به همین دلیل بود که تنها چند روز بعد از این تاریخ سازی بی سابقه، محمد مخبر، مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفت در دیداری حضوری با نوجوان تنیس باز و مسئولان فدراسیون تنیس روی میز، از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته های آنها قرار گرفته و دستورات لازم برای هموار کردن مسیر سخت اماغرورآفرین قهرمانی را برای این نخبه 14 ساله صادر کند. حالا و با گذشت چند روز از این ملاقات کم سابقه، بنیامین فرجی و پدرش رضا فرجی که از قهرمانان سابق تنیس روی میز کشور به شمار می رود، در گفت وگو با «ملت ما» از جزئیات این ملاقات می گویند و قولی که بنیامین فرجی به مخبر داد.

در دیدار شما با مخبر چه گذشت؟

رضا فرجی: باورمان نمی شد که بعد از تاریخ سازی بنیامین در مسابقات قهرمانی آسیا، به دیدن مشاور و دستیار مقام معظم رهبری برویم. من و بنیامین از ملاقات با مخبر خیلی خوشحال شدیم و دیدار خوب و گرم و صمیمانه ای بود. آن روز به مسائل مختلفی درباره تنیس روی میز پرداختیم و مخبر کاملا به حرف های ما گوش کرد ودر نهایت هم به قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد که از بنیامین حمایت ویژه ای صورت بگیرد و از هیچ برنامه ای برای پیشرفت او دریغ نکند. حتی به ما گفت که اگر هر کمکی لازم بود به ایشان اطلاع دهیم و اشاره کرد که بنیامین نخبه و استعداد برتر تنیس روی میز کشور است که باید از او حمایت شود.

بنیامین فرجی: از اینکه با مخبر ملاقات کردم، احساس افتخار می کنم. ایشان نکات زیادی به من گفت که همه آنها درس های زندگی است.

کدام نکاتی که مخبر به آنها اشاره کرد در ذهنت مانده و از خاطرت نمی رود؟

بنیامین: خب واقعا همه حرف های ایشان مهم بودند اما نکاتی که هیچوقت فراموش نمی کنم، اول اینکه تاکید کرد که نباید مغرور شوم و توضیح داد که نباید اجازه بدهم که این موفقیت ها و برنده شدن در برابر قهرمان المپیک باعث شود که دچار غرور شوم و از هدفم باز بمانم. دکتر مخبر از من خواست که هرگز افرادی که کمک کردند به اینجا برسم و این موفقیت را کسب کنم، فراموش نکنم. همچنین تاکید کرد که از تجربه پدرم و آقای قارداشی( رئیس فدراسیون تنیس روی میز) برای پیشرفت استفاده کنم. از همه مهمتر اینکه آقای مخبر از من خواست که درسم را فراموش نکنم و اجازه ندهم که فعالیت ورزشی ام باعث شود که از تحصیل جا بمانم.

درخواست شما از مخبر چه بود؟

رضا فرجی: در ملاقاتی که با آقای مخبر داشتیم، ایشان به همه موارد اشاره کردند و از مسئولان تنیس روی میز، قارداشی رئیس فدارسیون و خلیلی نیاز عضو هیات رئیسه، خواست که چیزی کم نگذارند و قارداشی هم قول داد که از هیچ تلاشی برای پیشرفت بنیامین و تاریخ سازی دوباره او دریغ نکند. حتی قارداشی همین امروز و پیش از مصاحبه با شما با من تماس گرفت و پیگیر برنامه روزانه بنیامین شد که همه اینها نشان می دهد دیدار با مخبر فقط در حد یک دیدار باقی نخواهد ماند و ایشان پیگیر برنامه ها ما برای رسیدن بنیامین به قهرمانی جهان و قهرمان المپیک و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سکوی قهرمانی هستند. با این وجود درخواست من از مشاور و دستیار مقام معظم رهبری این است که شرایط فراهم شود که 3 یا 4 بازیکن درجه یک خارجی از کشورهایی مثل چین، آلمان یا سوئد به ایران بیایند و 5 تا 6 ماه با بنیامین تمرین کنند. چون حریف تمرینی قدر مهمترین تاثیر را در پیشرفت یک بازیکن نخبه دارد و خدمت مخبر هم گفتم که برنامه ریزی اگر دقیق و درست باشد، بنیامین برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز کشور در المپیک مدال آور خواهد شد. بهرحال ما نباید اجازه بدهیم که فرصت ها از دست بروند. من سال ها در تیم ملی تنیس روی میز بودم و تجربه چندین ساله در این رشته ورزشی دارم و می دانم که پیدا شدن یک نخبه در این رشته اتفاقی نیست که همیشه رخ دهد و گاهی سال ها زیادی طول می کشد تا یک نخبه دراین رشته پیدا شود. اگر این اتفاقاتی که به آنها اشاره کردم رخ دهد، می توانیم به مدال طلای آسیا، جهان و المپیک دست پیدا کنیم.

به استعداد و نخبه بودن بنیامین در تنیس روی میز اشاره کردید، این استعداد او را از چه زمانی کشف کردید؟

رضا فرجی: من سال هاست که در باشگاه آینده سازان در غرب تهران فعالیت می کنم. بنیامین از زمانی که 3 ساله بود به همراه من به باشگاه می آمد. آن اوایل وقتی می دیدم که به راکت و توپ علاقه دارد، یک راکت به او می دادم و چون جثه کوچکی داشت او را روی میز پینگ پونگ قرار می دادم که بتواند بازی کند. از همان زمان متوجه علاقه و استعداد او شدم. کمی که بزرگ تر شد، حدودا در 5 سالگی و 6 سالگی، پشت میز قرار می گرفت. اما قدش همچنان کوتاه بود، طوری که به زور می توانستی سر او را پشت میز ببینی. فقط یک دست دیده می شد که راکتی را گرفته بود و به توپ ضربه می زد. از همان موقع بودم تصمیم گرفتم با او اصولی کار کنم و بنیامین هنوز 8ساله نشده بود که توانست اولین مدالش را بگیرد. او قهرمان نونهالان زیر 9 سال شد و بعد 6 بار قهرمان زیر 11 سال شد. بنیامین 12.5 ساله بود که قهرمان جوانان ایران و استان تهران شد. پس از آن قهرمان زیر 19 سال و زیر 17 سال جهان شد. او همچنین با حضور در مسابقات کانتندرهای جهانی توانست در سال 2023 در 9 کانتندر جهانی قهرمان شود که همان سال از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز به عنوان ستاره نخبه تنیس روی میز جهان معرفی شد. در حقیقت بنیامین برای ایران چندین بار تاریخ سازی کرده، مثلا در اردیبهشت امسال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا مدال نقره گرفت که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز کشور رخ داد. سال پیش از آن هم مدال برنز گرفته بود که آن هم برای نخستین بار بود.

در حال حاضر و با توجه به تاکید دکتر مخبر برای حمایت از بنیامین و فراهم کردن مقدمات برای مدال آوری او در مسابقات جهانی و المپیک، برنامه یک روز بنیامین چگونه است؟

رضا فرجی: در روزهای عادی و زمانی که در اردو نیستیم، بنیامین ساعت 6.5 صبح از خواب بیدار می شود. بعد از خوردن صبحانه، اگر آن روز در مدرسه دروس مهمی نداشته باشد با هماهنگی معلم هایش و همچنین مدیر مدرسه، به باشگاه آینده سازان می رویم و تا ساعت 11.5 تمرین می کنیم. بعد به خانه می آید و استراحت می کند. ساعت 5 بعدازظهر دوباره به باشگاه می رویم و تمرین ادامه می دهیم. بعد به خانه برمی گردیم و بعد از صرف شام، بنیامین ساعت 10.5 شب می خوابد که دوباره ساعت 6.5 صبح فردا بیدار شود. روزهایی هم که به مدرسه می رود، بعدازظهرها به تمرین می پردازیم. البته تمرینات ما فقط در باشگاه نیست. من تلاش می کنم که او را برای تمرین به شهرهای مختلف ببرم تا با تنیس بازان مختلف تمرین کند. مثلا یک روز می رویم کرج. یک روز می رویم بابل و یک روز شیراز. اینطوری بنیامین می تواند زیر نظر مربیان مختلف در رده های مختلف تیم ملی تمرین کند. بطورکلی این روزها ترافیک برنامه های تمرینی بنیامین زیاد شد و خودش پرتلاش به تمریناتش ادامه می دهد و اجازه نمی دهد که دقیقه ای هدر برود.

بنیامین، آرزو و اهدافی که در آینده داری چیست؟

بنیامین: هدف فعلی که دارم شرکت و قهرمانی در مسابقات جهانی پیش رو است. بعد از آن هم آرزویم این است که در المپیک حاضر و با دعای خیر مردم مدال آور شوم. خوشبختانه بعد از ملاقات با دکتر مخبر قرار شده که از سال 2025 درست مثل بازیکنان چینی در همه کانتندرهای اصلی دنیا حضور داشته باشم. قبلا کانتندرهایی که حضور داشتم کمتر بود اما قرار است از دو سه ماه دیگر در همه مسابقات کانتندر مهم دنیا شرکت کنم که تاثیر زیادی بر پیشرفت من دارد.

رضا فرجی: هر چند مدت زیادی از دیدار ما با دکتر مخبر نگذشته اما کاملا امیدوارم که این دیدار تاثیر زیادی روی بنیامین در رسیدن به اهدافش دارد. او از روز پس از ملاقات با دستیار مقام معظم رهبری، انگیزه اش برای رسیدن به مدال جهانی و المپیک دو برابر شده است. به همین دلیل باید تشکر ویژه کنم از جناب مخبر که باعث شدند بنیامین با انگیزه قوی تر از گذشته به تمریناتش ادامه بدهد. او می داند که حامی درجه یکی مثل دکتر مخبر دارد و هدفش برآورده کردن انتظارات او و رسیدن به مدال طلای المپیک است و به او قول داده که همه تلاشش را برای رسیدن به این هدف به کار گیرد. همچنین می خواهم از افراد دیگری که حامی بنیامین بودند هم تشکر کنم. افرادی مثل آقای قارداشی(رئیس فدراسیون تنیس روی میز)، خلیلی نیا (عضو هیئت رئیسه فدراسیون تنیس روی میز ایران)، صابری (رئیس هیأت تنیس روی میز استان تهران)، آقای احسانی مهر از خیرین محترم، علی دادگر(مدیر باشگاه آینده سازان)، مهران احمدی، سرمربی تنیس روی میز نوجونان، میعاد مکیف، سرمربی تنیس روی میز جوانان، جمیل لطف‌الله نسبی، مربی بزرگسالان و همه افرادی که پسرم را حمایت کردند تشکر کنم.

253 258

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.