مهمانان تالاب انزلی از راه رسیدند

تابناک دوشنبه 07 آبان 1403 - 23:16

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: نخستین گروه از پلیکان‌های خاکستری و سفید برای زمستان‌گذرانی در تالاب بین‌المللی انزلی فرود آمدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حمزه عشوری امروز ۷ آبان‌ماه با اشاره به اینکه کارشناسان پلیکان‌های مهاجر را در پایش‌ تالاب مشاهده کردند، اظهار کرد: هر سال صدها قطعه پلیکان خاکستری و سفید در تالاب انزلی زمستان گذرانی می‌کنند و این پلیکان‌ها نخستین گروه از پلیکان‌هایی هستند که در روزهای اخیر وارد تالاب انزلی شده‌اند و پیش بینی می شود در روزهای آینده بر تعداد آنها افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه ورود پلیکان‌های سفید و دیگر پرندگان مهاجر، زیبایی خاصی به این تالاب بین‌المللی بخشیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده و با توجه به کاهش دمای هوا در مناطق شمالی بر تعداد پرندگان مهاجر در این تالاب افزوده شود.

دو گونه پلیکان به نام پلیکان خاکستری و پلیکان سفید در ایران زیست می‌کنند و پلیکان خاکستری از گونه های در معرض تهدید جهانی است و تالاب انزلی از جمله مهمترین زیستگاه های زمستان گذرانی این گونه در ایران محسوب می‌شود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.