اعتراف سنگین رسانه عبری درخصوص استیصال اسرائیل درباره حزب‌الله

اقتصادنیوز دوشنبه 07 آبان 1403 - 23:21
اقتصادنیوز: یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد در واقع باید اعتراف کنیم اسرائیل راه حلی برای مشکل لبنان (حزب الله) ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، کاسینیا سویتلووا در مقاله‌ای که در روزنامه زیمان یسرائیل منتشر شد، به صراحت اعلام کرد، اسرائیل هیچ راه‌حلی برای مشکل لبنان ندارد.

در ادامه این نوشتار آمده است، چند هفته از (تجاوز) زمینی به جنوب لبنان می‌گذرد، ظاهرا اسرائیلی‌ها به این واقعیت عادت کرده‌اند که هر بار ارتش اسرائیل باید به جنگ در روستاهای جنوب لبنان بپردازد و اینکه حزب الله روزانه بین 100 تا 200 موشک را به سوی شمال و مرکز شلیک کند.

ابتدا ما صداهای امیدوار کننده‌ای از ارتش اسرائیل در رابطه با اینکه ضربات سختی به حزب الله وارد شد و اینکه به زودی شاهد پایان حمله زمینی خواهیم بود و این پیروی فقط چند هفته طول خواهد کشید، زیرا خطر حمله زمینی از سوی لبنان خنثی شده است، را شنیدیم.

اما هیچ کس هیچ حرفی در مورد بعد از آن نکرد، اگر حزب الله طبق ادعای ارتش اسرائیل شدیدترین ضربات را متحمل شده است، چگونه قادر است روزانه بین 100 تا 200 موشک به سوی ما شلیک کند و هر روز به ما آسیب‌های جانی و مالی وارد کند، چه چیزی می‌تواند مانع از آن شود تا این سازمان لبنانی دست از این کار بکشد؟ آیا ما باید شلیک موشک‌ها را بعد از عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان هم به عنوان یک روتین روزمره پذیرا باشیم؟

اگر حماس بعد از یک سال کامل از جنگ شدید و تخریب گسترده و کامل زیر ساخت‌های لبنان نه تنها به عنوان یک اندیشه بلکه به عنوان یک سازمان همچنان پا برجا باقی مانده، باید اطمینان داشته باشیم که حزب الله به رغم ضرباتی که متحمل شده هیچ جا نخواهد رفت.

 

در بخش دیگری از این مقاله آمده است، (باید اعتراف کرد) مسئله لبنان راه‌حلی حداقل در کوتاه مدت ندارد، اسرائیل باید با ادامه جنگ با لبنان عادت کند و تا زمانی که نتوانیم به چنین راه حلی برسیم، این شرایط ادامه پیدا می‌کند، پس می‌توان در رابطه با بازگشت ساکنان شمال به شهرک هایشان گفت در حال حاضر هیچ امر امیدوار کننده‌ای وجود ندارد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.