بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون/ نبرد سامسونگ و شیائومی در بازار موبایل تهران

فرارو دوشنبه 07 آبان 1403 - 23:47

فرارو- ردمی نوت ۱۳ پرو و گلکسی A۲۵ تا بازه ۱۲ میلیون بهترین گوشی‌های فعلی بازار به‌حساب می‌آیند. مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو و گلکسی A۲۵ نشان می‌دهد در اغلب آیتم‌ها شاهد رقابت شانه‌به‌شانه‌ای هستیم و انصافا هیچکدام از مدل‌ها برتری مطلقی نسبت به رقیب ندارد. گلکسی A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ معمولی گزینه‌های اقتصادی‌تری هستند. با حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امکان خرید گلکسی A۱۵ وجود دارد و خرید ردمی نوت ۱۳ معمولی کمتر از ۹ میلیون تومان آب می‌خورد.

به گزارش فرارو؛ ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه ۴G با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی رقیبی برای گلکسی A۲۵ سامسونگ است. فروشنده‌های موبایل قیمت ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G را کمی بیش از ۱۲ میلیون اعلام می‌کنند و می‌شود در همین بازه قیمت گلکسی A۲۵ سامسونگ را زیرنظر داشت. 

ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه ۴G از نمایشگر ۶.۶ اینچ AMOLED استفاده می‌کند. آنطرف سامسونگ مثل خیلی از میانرده‌هایی که در سال‌های اخیر روانه بازار کرده، از نمایشگر سوپر AMOLED در طراحی A۲۵ استفاده کرده است. کیفیت ذاتی نمایشگر‌ها تفاوت چشمگیری ندارد. طوریکه وضوح تصویر نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو ۳۹۵ ppi است و این عدد در گلکسی A۲۵ سامسونگ به ۳۹۶ ppi می‌رسد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نشانه دیگری از رقابت پایاپای ردمی نوت ۱۳ پرو و گلکسی A۲۵ در این بخش است و حداکثر روشنایی صفحه نمایش هر دو مدل به هزار نیت می‌رسد. 

مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو گلکسی A۲۵ در بخش پردازنده هم بدون تعیین بنده مطلق به‌پایان می‌رسد. ردمی نوت ۱۳ پرو از تراشه هلیو G۹۹ اولترا استفاده می‌کند و آنطرف شاهد تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ در طراحی A۲۵ سامسونگ هستیم. 

ردمی نوت ۱۳ پرو و گلکسی A۲۵ سامسونگ در این بخش توان شکست یکدیگر را ندارند و اگر وسواس زیادی به خرج ندهیم، می‌توانیم این راند را نیز بدون تعیین برنده تمام‌شده بدانیم. 

ردمی نوت ۱۳ پرو با حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل پا به بازار گذاشته. گلکسی A۲۵ سامسونگ، اما به حسگر ۵۰ مگاپیکسل مجهز شده است. روی کاغذ باید دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو بهتر از A۲۵ سامسونگ باشد، اما وقتی عکس‌های ثبت‌شده هر دو گوشی را نگاه می‌کنیم، انصافا کفه ترازو به هیچ سمتی سنگینی نمی‌کند و باید ردمی نوت ۱۳ پرو و A۲۵ سامسونگ را در یک سطح بدانیم.

گلکسی A۲۵ سامسونگ و ردمی نوت ۱۳ پرو به‌خاطر باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت، عملکرد مشابهی در این آتیم دارند و فقط به‌خاطر شارژر ۶۷ وات، برتری تاحدودی با نماینده شیائومی باشد. 

ردمی نوت ۱۳ پرو و گلکسی A۲۵ در ارزان‌ترین حالت ممکن در دسته گوشی‌های ۱۲ میلیونی قرار می‌گیرند، اما اگر کسی با بودجه کمتری راهی بازار موبایل شود، می‌تواند در دسته گوشی‌های هشت تا ۹ میلیون تومان نیم‌نگاهی به ردمی نوت ۱۳ معمولی و گلکسی A۱۵ سامسونگ داشته باشد. 

گلکسی A۱۵ سامسونگ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G مثل برادران بزرگتر خودشان یعنی به‌ترتیب ردمی نوت ۱۳ پرو و گلکسی A۲۵ با نمایشگر‌های AMOLED و سوپر AMOLED پا به بازار گذاشته‌اند. یعنی در رقابت نمایشگر‌های ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A۱۵ نباید دنبال یکه‌تازی هیچکدام از گوشی‌های باشیم، اما این وسط به‌خاطر نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز A۱۵ درمقایسه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ردمی نوت ۱۳، برتری تا حدودی با گوشی چینی است. از طرفی حداکثر روشنایی نمایشگر A۱۵ به ۸۰۰ نیت می‌رسد، اما همین عدد برای نمایشگر ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G تا هزار و ۸۰۰ نیت ارتقا پیدا می‌کند. همه این حرف‌ها نشان می‌دهد ردمی نوت ۱۳ تا حدودی از نمایشگر بهتری نسبت به گلکسی A۱۵ برخوردار است. 

گلکسی A۱۵ سامسونگ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G در بخش باتری از باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت استفاده می‌کنند. با این تفاوت که شارژدهی A۱۵ به‌شکل ملموسی از شارژدهی ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G بیشتر است و آنطرف خریداران ردمی نوت ۱۳، ۴G می‌توانند به‌خاطر شارژر ۳۳ وات به خریداران A۱۵ فخرفروشی کنند. 

ردمی نوت ۱۳ با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل در ویترین موبایل فروشی‌های دیده می‌شود، اما یکسری از طرفداران سامسونگ حسگر ۵۰ مپاپیکسل A۱۵ را به رقیب چینی ترجیح می‌دهند. 

گلکسی A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ در بخش پردازنده تفاوت شگرفی ندارند. تراشه هلیو G۹۹ گلکسی A۱۵ و تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ ردمی نوت ۱۳، در بچمارک‌های معروف به‌ترتیب ۳۲ و ۳۱ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را دریافت می‌کنند و به‌همین خاطر نباید برای هیچکدوم از مدل‌های برتری خاصی قائل باشیم.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.