افشاگری بزرگ اردن علیه اسرائیل

افکار نیوز سه شنبه 08 آبان 1403 - 00:32
وزیر خارجه اردن اعلام کرد، رژیم صهیونیستی قصد دارد فلسطینی‌ها را از سرزمین خودشان دور کند و اردن ساکت نخواهد نشست.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) گفت بدون مجازات رها کردن رژیم صهیونیستی به آن این امکان را می‌دهد که به نقض‌های خود ادامه دهد.

الصفدی در جریان سخنرانی در نهمین اجلاس منطقه‌ای وزرای خارجه کشورهای «اتحادیه مدیترانه» که در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار شد، تأکید کرد رژیم صهیونیستی توافق‌های خود با اتحادیه اروپا را نقض می‌کند و اگر اتحادیه با این مسأله با جرأت مقابله نکند، اعتباری نخواهد داشت.

وی افزود: کابینه فعلی اسرائیل می‌خواهد همه فلسطینی‌ها را از سرزمین خودشان دور کند و ما نمی‌توانیم ساکت بنشینیم. هیچ جایگزینی برای راه‌کار 2 دولتی، جز جنگ بیشتر وجود ندارد.

الصفدی به همراه «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا، ریاست این مجمع را بر عهده دارند.

سازمان اتحادیه مدیترانه شامل ۴۳ کشور ترکیه، فلسطین، اردن، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، آلبانی، موناکو، مراکش، تونس، سوریه، الجزایر، مصر، لبنان و موریتانی، در کنار ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در نوار غزه نسل‌کشی می‌کند که بر اثر آن بیش از ۱۴۳۰۰۰ فلسطینی شهید و مجروح و بیش از ۱۰۰۰۰ نفر مفقود شده‌اند. تل‌آویو با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت برای پایان فوری به جنگ غزه و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه به این جنگ ادامه می‌دهد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.