افزایش چشمگیر عملیات مقاومت لبنان علیه اسرائیل/ حتی یک روستای مرزی هم اشغال نشد

اقتصادنیوز سه شنبه 08 آبان 1403 - 00:43
اقتصادنیوز: به گفته مقاومت اسلامی لبنان، اسرائیل موفق نشده است حتی یک روستای مرزی لبنان را به طور کامل اشغال کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان بامداد سه‌شنبه در این بیانیه افزود: رزمندگان مقاومت اسلامی براساس اطلاعات دقیق در حال مقابله با تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی هستند و تاکنون خسارت‌های سنگین و تلفات بسیاری را به ارتش این رژیم تحمیل کرده‌اند.

براساس این بیانیه، ضربات مقاومت به اشغالگران در خطوط تماس تا عمق فلسطین اشغالی ادامه دارد و روزهای گذشته شاهد افزایش چشمگیر عملیات‌ها بودیم.

مقاومت اسلامی روز جمعه گذشته با انجام ۴۸ عملیات، یک رکورد را در عملیات روزانه خود علیه رژیم صهیونیستی به ثبت رساند.

اتاق عملیات مقاومت اسلامی اعلام کرد که دشمن تا زمان انتشار این بیانیه، نتوانسته است حتی یک روستای مرزی لبنان را به طور کامل به اشغال خود درآورد.

یگان موشکی مقاومت در چهار روز گذشته ۱۰۳ عملیات موشکی انجام داده که این عملیات تا برد ۱۴۵ کیلومتری و حتی حومه تل آویو رسیده است.

در این عملیات از موشک‌های مختلف از جمله برای نخستین بار از برخی انواع موشک‌های نقطه زن و دقیق استفاده شده است.

نیروی هوایی مقاومت نیز از تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۷ شهریور۱۴۰۳) تاکنون در ۶۵ عملیات بیش از ۱۵۰ پهپاد در انواع مختلف به سوی اهداف دشمن شلیک کرده که ۳۰ پهپاد مربوط به چهار روز گذشته بوده است.

یگان پدافند مقاومت نیز از ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۳ آبان۱۴۰۳) تاکنون پنج موشک زمین به هوا به سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان شلیک کرده است.

براساس آمار اتاق عملیات مقاومت اسلامی، از زمان آغاز عملیات زمینی دشمن در جنوب لبنان ۹۰ نظامی دشمن کشته و بیش از ۷۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در همین مدت ۳۸ تانک مرکاوا، چهار بلدوزر نظامی، یک نفربر و یک خودرو زرهی منهدم و سه پهپاد از نوع «هرمس ۴۵۰» و یک پهپاد «هرمس۹۰۰» سرنگون شده است.

این آمار شامل خسارت‌های دشمن در پایگاه‌ها، پادگان‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین و شهرهای فلسطین اشغالی نیست.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.