حامد یزدی مهر، در گفتگو با خبرنگار مهر، تاب آوری را موضوع مهم و اساسی در زمانها بحرانهای حاصل از مخاطرات طبیعی و انسان ساخت دانست و اظهار کرد: زمانی میتوانیم بگوییم که دستگاه و سازمانی تاب آور است که در کوتاهترین زمان ممکن پس از وقوع مخاطرات، بتواند با فراهم آوری شرایط مناسب، در فضای بحران نماند و به حالت عادی برگردد.
یزدی مهر، لازمه برگشت پذیری سریع دستگاههای موضوع ماده دو قانون مدیریت بحران کشور را آمادگی و برنامه ریزی های مناسب برای زمان وقوع بحران دانست و گفت: این که سازمانی در برابر حوادث و مخاطرات رویکرد انفعالی داشته باشد قابل پذیرش نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان کرد: یکی از برنامههای مهم اداره کل مدیریت بحران استان تهران ورود جدی تر به اعلام و ارزیابی دستگاههایی است که هیچ ساختاری برای تاب آوری پیش بینی نکرده اند.
وی با بیان اینکه وقوع بحرانهای طبیعی قابل پیش بینی نیستند اما قابلیت کاستن خسارات در آنها وجود دارد، افزود: از ابتدای مسؤولیت در حوزه اداره کل مدیریت بحران همواره بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه تاکید شده است و کمترین انتظار در این حوزه این است که دستگاهها نسبت به این موضوعات اقدامات ابتدایی و متوسط را انجام داده باشند.
یزدی مهر بهره مندی از تاب آوری سازمانها را راهی برای رشد، پیشرفت و مؤثر بودن این سازمانها برای زمان بحران دانست و گفت: در ارزیابی شاخصهای تاب آوری سازمانی، مواردی همچون؛ میزان فراهم آوری و پیش بینی زیرساختهای عملیاتی، اقدامات پیشگیرانه و فعالیتها در حوزه رفع موانع تاب آوری و سایر موضوعات مورد بررسی قرار میگیرند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عدم آگاهی و شناخت صحیح از مناطق آسیب پذیر را آفت و مانع بزرگ در ارتقای تاب آوری دانست و عنوان کرد: برنامه محوری در حوزه نقاط آسیب پذیر و دارای احتمال وقوع بحران و بهره مندی مناسب از توانمندی نیروهای انسانی با تجربه فاکتورهای مهم دیگر در تاب آوری محسوب میشوند که همواره باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشند.