آمار منتشرشده از فروش تبلتها در بازارهای جهانی نشان میدهد که فروش این دستگاهها در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ با رشد ۲۰.۴ درصدی روبهرو بوده است.
براساس گزارش منتشرشده توسط IDC، در سهماهه سوم سال جاری میلادی تولیدکنندگان مختلف بیش از ۳۹ میلیون و ۶ هزار دستگاه تبلت به بازارهای جهانی عرضه شده که حاکی از رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این افزایش فروش درحالی رخ داده که فصل اول سال ۲۰۲۴ بازار تبلتها با کاهشی نسبتاً قابلتوجه مواجه بود اما عرضه دستگاههای جدیدتر در ادامه سال باعث شد مشتریان بیشتری بهسمت خرید این دستگاهها تمایل پیدا کنند.
هر ۳ ماه که آمار فروش تبلتها در بازارهای جهانی منتشر میشود، نام اپل بهعنوان بزرگترین عرضهکننده در بالای این لیست دیده میشود. در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ نیز همانند سالهای پیش اپل با عرضه ۱۲ میلیون و ۶ هزار دستگاه تبلت صدرنشین بازار بوده است. این آمار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۴ درصد رشد کرده است.
سامسونگ نیز توانسته سهم خود از بازار را افزایش دهد. این شرکت در سهماهه سوم سال جاری ۷ میلیون و هزار دستگاه تبلت را به بازار عرضه کرده که حاکی از رشد ۱۸.۳ درصدی است. کارشناسان عقیده دارند این رشد قابلتوجه اغلب نتیجه فروش بالای دستگاههای گلکسی تب A9 است. البته سامسونگ در عرضه محصولات هنوز فاصله معناداری با اپل دارد .
اما بالاترین میزان رشد در بازار تبلت متعلق به آمازون است. این شرکت توانسته بیش از ۱۱۱ درصد رشد کند که رقم خیرهکنندهای است و بعد از اپل و سامسونگ به سومین عرضهکننده بزرگ تبلت در بازارهای جهانی تبدیل شود. آمازون در سهماهه سوم ۲۰۲۴ حدود ۴ میلیون و ۶ هزار دستگاه تبلت را به بازار عرضه کرده است.
شرکتهای هواوی و لنوو نیز در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. سهم این برندها در بازار رشد قابلتوجهی کرده است.